استاندار همدان گفت: امیدواریم تا پایان امسال هیچ کارخانه تعطیل شده‌ای که قابل بازگشت به چرخه تولید است، در همدان وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۲۶۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 20 July 2016
استاندار همدان گفت: امیدواریم تا پایان امسال هیچ کارخانه تعطیل شده‌ای که قابل بازگشت به چرخه تولید است، در همدان وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 30 تیرماه در آئین افتتاحیه ششمین کارگاه آموزشی منطقه‌ای ویژه قضات در استان، با بیان اینکه امنیت کشور در منطقه بحران‌زده خاورمیانه قابل توجه همگان است، اظهار کرد: در سایه برقراری امنیت و آرامش در کشور برنامه ششم توسعه و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت در کشور مرهون تلاش و همکاری نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است، افزود: برقراری چنین امنیتی در منطقه بحران‌زده شایسته قدردانی است.

وی تصریح کرد: به طور قطع کشور ایران از اهداف تروریست‌هاست اما خوشبختانه همیشه در ایجاد اختلال و ناامنی در آن ناموفق بوده‌اند.

نیک‌بخت با بیان اینکه ایجاد امنیت زمینه توسعه در کشور را فراهم می‌سازد، ادامه داد: اگر در مذاکرات هسته‌ای موفق عمل کرده‌ایم به همت و رشادت دستگاه‌های امنیتی بوده است بنابراین همیشه باید قدردانی از این قشر را متذکر شویم.

وی با تاکید بر اینکه قضا در حکومت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: تاکید خداوند به اجرای عدالت توسط ائمه اطهار(ع) گواه این مدعاست.

وی اضافه کرد: در تاریخ اسلام مراجعه گسترده مردم برای داوری ائمه اطهار(ع) نشانگر قضاوت عادلانه و رعایت تقوا و پرهیزکاری این افراد بوده است.

نیک‌بخت به اهمیت داوری بر مبنای عدالت اشاره کرد و افزود: حقوق مردم از دیدگاه خداوند هیچ‌گاه قابل بخشش نیست که این خود از اهمیت کار قضاوت در جامعه حکایت می‌کند.

وی ادامه داد: همانطورکه فعالیت دادگستری در ابعاد مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، در زمینه قضاوت نیز از شمول با اهمیتی برخوردار است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه رسیدگی به امور حقوقی بر عهده سازمان قضائی است، اظهار کرد: در صورتی‌که سازمان قضائی در محکمه‌ای با عدالت داوری نکند، موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌آورد.

وی یادآور شد: خوشبختانه عملکرد سازمان قضائی به گونه‌ای بوده است که حتی خود محکوم نیز میزان محکومیت خود را می‌پذیرد.

نیک‌بخت با بیان اینکه فعالیت سازمان قضائی شمول حساسی دارد، افزود: کشورهای متمدن در انتخاب دو قشر قاضی و پلیس حساسیت ویژه‌ای به خرج می‌دهند چرا که این افراد به صورت مستقیم با امنیت جامعه سروکار دارند.

وی از هماهنگی موجود در میان نیروهای مسلح، سازمان قضائی، نیروی انتظامی و سایر مسئولان استان ابزار خرسندی کرد و گفت: همکاری و هماهنگی در میان این مسئولان موجب مسرت است اما در این بین جایگاه قوه قضائیه را در اثبات این همدلی‌ها نباید فراموش کرد.

ایجاد ماهیانه 700 تا 1000 شغل در همدان

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد ماهیانه 700 تا 1000 شغل در استان اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی ناجی کشور از وابستگی به خارج خواهد بود که امیدواریم پس از رفع تحریم‌ها ایران محل مصرف تولیدات کشورهای دیگر نباشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان امسال هیچ کارخانه تعطیل شده‌ای که قابل بازگشت به چرخه تولید است، در همدان وجود نداشته باشد.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه‌های مختلف استان سعی در اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم، ادامه داد: از ابتدای امسال 498 مصوبه برای واحدهای تعطیل شده و در شرف تعطیلی تصویب شده که تا کنون 155مصوبه آن اجرایی شده است.

وی در پایان به به جایگاه استان همدان در زمینه گردشگری پرداخت و گفت: استان همدان با داشتن بیش از 1800 اثر تاریخی از دوران قبل از اسلام تا کنون، سبقه تاریخی بسیار خوبی داشته و همواره مورد توجه گردشگران بوده است که مسئولان استانی در تلاش هستند استان را از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تغییر دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار