نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای مرکزی زکات گفت: مالیات و زکات هرگز جای یکدیگر را نمی‌گیرند و هر یک باید در جای خود ادا شوند.
کد خبر: ۲۶۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 19 July 2016
نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای مرکزی زکات گفت: مالیات و زکات هرگز جای یکدیگر را نمی‌گیرند و هر یک باید در جای خود ادا شوند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حسن عالمی سه‌شنبه 29 تیرماه در شورای زکات استان، با بیان اینکه فریضه زکات باید در ذهن مردم احیا شود، تصریح کرد: این وظیفه همه کارگزاران، ائمه جماعات و تمام کسانی که به عنوان مسئول با مردم سروکار دارند، است که فرهنگ فریضه زکات را در جامعه و ذهن مردم احیا کنند.

وی با بیان اینکه زکات یک امر مهم الهی است که اگر ادا نشود نماز آن افراد مقبول نمی‌شود، به نتایج ادای زکات در زندگی افراد اشاره کرد و افزود: زکات پیش از رسیدن به دست فقیر، به خداوند می‌رسد و زکات‌دهنده از اجر آن بهره‌مند می‌شود.

وی بارش نزولات الهی و رونق کشاورزی را از برکات ادای زکات دانست و اظهار کرد: اگر زکات به عنوان امری اجتماعی به درستی ادا شود، هیچ فقیری در جامعه نخواهد بود.

عالمی با بیان اینکه پرداخت زکات باید در دل مردم تبدیل به یک باور شود و خودشان به دنبال ادای آن باشند، گفت: احیای زکات احیای اساسی‌ترین حکم اسلام است که همه باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

با تاکید بر اینکه اگر زکات ادا نشود زمین و آسمان برکات و نزولاتشان را از ما دریغ می‌کند، عنوان کرد: باید برای درمان بیماری‌ها و امراض جامعه به زکات و صدقه پناه ببریم تا خداوند توبه ما را بپذیرد و ما را منزه گرداند.

به گفته رئیس شورای مرکزی زکات، باید به زکات نگاهی معنوی پیدا کنیم و بدانیم که ادای زکات به معنای ایمان به خدا و وعده‌های اوست.
برچسب ها: فریضه زکات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار