پس از تلاش مستمر و بی‌وقفه که ۲ ساعت به طول انجامید امدادگران با بریدن چرخ‌گوشت دست کودک ۳ ساله را بدون صدمه‌زدن به قسمت‌های سالم آن آزاد کرده و مصدوم را برای طی مراحل درمان در اختیار کادر پزشکی قرار دادند.
کد خبر: ۲۶۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 19 July 2016
مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: امدادگران آتش‌نشانی همدان در یک عملیات ۲ ساعته دست کودک ۳ ساله‌ای را که لای تیغه‌های دستگاه چرخ‌گوشت گیر کرده بود آزاد کردند.

به گزارش مهر، محمدرضا بیاناتی در توضیح حادثه گیرکردن دست کودک ۳ ساله در چرخ گوشت، اظهارداشت: ساعت ۲۰ و ۵ دقیقه شامگاه دوشنبه ۲۸ تیرماه سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان بعثت همدان در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌نشانان برای رها کردن دست یک کودک از داخل دستگاه چرخ‌گوشت درخواست کمک کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: با دریافت این گزارش و با توجه به اهمیت حادثه ۲ اکیپ مجرب از ایستگاه مرکزی با تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز به بیمارستان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در سریعترین زمان ممکن خود را به بیمارستان رساندند، گفت: در بررسی‌های اولیه مشاهده شد که دختر بچه سه ساله‌ای دست راستش را وارد چرخ‌گوشت کرده و دستگاه دست وی را تا قسمت آرنج به داخل کشیده است.

بیاناتی گفت: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کادر بیمارستان، کودک مصدوم به اتاق‌عمل بیمارستان منتقل و با مهیا شدن شرایط، عملیات آزادسازی دست وی از داخل تیغه‌ های چرخ‌گوشت آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان ادامه داد: در این عملیات یک گروه از آتش‌نشانان با حضور در اتاق عمل ماموریت بریدن چرخ‌گوشت و رهاسازی دست کودک و گروه دیگر خارج از اتاق عمل ماموریت پشتیبانی و انتقال ابزار و تجهیزات مورد نیاز را به عهده گرفتند.

بیاناتی عنوان کرد: پس از تلاش مستمر و بی‌وقفه که ۲ ساعت به طول انجامید امدادگران با بریدن چرخ‌گوشت دست کودک ۳ ساله را بدون صدمه‌زدن به قسمت‌های سالم آن آزاد کرده و مصدوم را برای طی مراحل درمان در اختیار کادر پزشکی قرار دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: متاسفانه این حادثه تلخ که عامل اصلی آن مانند تمام حوادث مشابه بی احتیاطی و بی توجهی والدین و رهاکردن چرخ‌گوشت آماده به کار در دسترس کودکان بوده باعث شد انگشتان دست راست کودک دچار جراحت شدید شود.

بیاناتی توصیه کرد: شهروندان در هنگام نیاز حتما از چرخ‌گوشتی استفاده کنند که دارای گلویی تنگ و بلند باشد و هیچ وقت گوشت را با دست داخل گلویی چرخ‌گوشت فشار ندهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار