معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای اجرای تصفیه‌خانه ملایر گفت: پروژه آبرسانی از سد کلان به ملایر سال ۹۷ افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 18 July 2016
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای اجرای تصفیه‌خانه ملایر گفت: پروژه آبرسانی از سد کلان به ملایر سال ۹۷ افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم، اسداله بداغی اظهار داشت: پروژه آبرسانی از سد کلان به ملایر تامین بخشی از آب شرب مورد نیاز شهر ملایر به میزان 12 میلیون مترمکعب در سال را مدنظر دارد که برای اجرای آن به 54 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت افق طرح 340 هزار نفر است افزود: خط انتقال آب از سد کلان به ملایر 38 کیلومتر طول که از لوله‌های با قطر 900 میلیمتری GRP پلیمری و چدن داکتیل در اجرای آن استفاده می‌شود.

بداغی حجم مخازن این پروژه را 15 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: پروژه از سال 89 آغاز شده که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی و 25 درصد پیشرفت ریالی دارد.

وی با اعلام اینکه امسال خط لوله انتقال آب از سد کلان به ملایر تکمیل می‌شود، گفت: در حال حاضر با مشکل تصفیه‌خانه مواجه هستیم چراکه به سبب مشکلات مالی دولت این پروژه را به روش مالی BOT به بخش خصوصی واگذار کرده تا آن را اجرایی کند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه پیمانکار از فروردین ماه امسال عملیات اجرای تصفیه‌خانه خط انتقال آب از سد کلان به ملایر را آغاز کرده است، عنوان کرد: براساس پیش‌بینی صورت گرفته این پروژه باید تا دو سال آینده به اتمام رسیده و تحویل شود.

وی میزان قرارداد این پروژه را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به ازای هر مترمکعب آب انتقالی از سد کلان به ملایر 814 تومان قرارداد منعقد شده است که بخش خصوصی باید این سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

بداغی با بیان اینکه بخش خصوصی تا 25 سال از این تصفیه‌خانه بهره‌برداری کرده و دولت آب را به صورت تضمینی از این تصفیه‌خانه خریداری می‌کند، تصریح کرد: پس از اتمام دوره بهره‌برداری بخش خصوصی، پروژه در اختیار دولت برای بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تکمیل خط انتقال آب از سد کلان به ملایر در ماه‌های آینده اظهار داشت: در حال حاضر نیز آمادگی تحویل آب تصفیه‌نشده به شهر ملایر وجود دارد چون خط انتقال مراحل پایانی خود را برای اتمام طی می‌کند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه در حال حاضر تنها از سد کلان ملایر تخصیص کشاورزی داده می‌شود، عنوان کرد: سد کلان ملایر 45 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد که تا ماه گذشته در حال سرریزشدن بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار