دره ارزانفود شامل چند روستا و مسیر منطقه به عنوان گزینه ثبت جهانی مطرح شده است.
کد خبر: ۲۶۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 18 July 2016
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه اقدامات بخش خصوصی و دولتی برای توسعه گردشگری هم‌افزا نیست گفت:دره ارزانفود شامل چند روستا و مسیر منطقه به عنوان گزینه ثبت جهانی مطرح شده است.

به گزارش تسنیم؛ علی مالمیر با اشاره به اینکه هنوز همدان به مردم استان و پس از آن به مردم کشور معرفی نشده است، اظهار داشت: هزینه‌هایی توسط بخش خصوصی برای تبلیغات شده ولی وقتی گردشگران به همدان جذب نشده‌اند نشان از نبود اثربخشی تبلیغات دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اقدامات بخش خصوصی و دولتی هم‌افزا نبوده است، افزود: کوتاه بودن ماندگاری گردشگران، فصلی بودن گردشگری، عدم توانمندی بخش خصوصی برای جذب گردشگر و نبود توجیه برای تامین زیرساخت برای مناطق نمونه گردشگری که در گذشته تعریف شده جز چالش‌های جدی حوزه گردشگری همدان است.

مالمیر با بیان اینکه ایجاد اشتغال، درآمد و صادرات باید در دستور کار قرار گیرد تا به رشد اقتصادی و ارزش افزوده دست پیدا کنیم، تصریح کرد: راه میانبر و استراتژیک تعریف برند از طریق ثبت جهانی است که خوشبختانه ثبت جهانی لالجین به عنوان شهر سفال گامی در این راستاست.

ثبت جهانی آثار تاریخی از برنامه‌های راهبردی میراث فرهنگی است

وی با اشاره به اینکه استان همدان با وجود قرار گرفتن در بین پنج استان کشور از نظر آثار تاریخی تاکنون هیچ کدام از آثار تاریخی این استان به ثبت جهانی نرسیده است، عنوان کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی همدان یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های میراث فرهنگی همدان محسوب می‌شود چون در رونق گردشگری نیز تاثیر بسزایی دارد.

مالمیر با اعلام اینکه دره ارزانفود شامل چند روستا و مسیر منطقه به عنوان گزینه ثبت جهانی مطرح شده است، بیان کرد: دستکندهای زیادی در استان همدان وجود دارد که به دنبال ایجاد پایگاه پژوهشی برای آنها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بر تبلیغات مبتنی بر فضای آی‌تی تاکید کرد و گفت: باید استفاده از این فضا در تبلیغات دیده شود چراکه بستر مناسبی برای معرفی همدان محسوب می‌شود.

وی حمایت از صادرکنندگان و پرداخت تسهیلات، شناسنامه‌دار کردن صنایع دستی و اعطای نشان اعتماد به فروشگاه‌ای صنایع دستی برای ایجاد اعتماد در بین مشتریان را از جمله جنبه‌های حمایتی از بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی همدان برشمرد.

نبود نمایشگاه دائمی صنایع دستی از مشکلات همدان است

مالمیر با بیان اینکه براساس سرشماری سال 90 و آمار نیروی کار 15 درصد شاغلان استان در بخش صنعت هستند که یک سوم مربوط به صنایع دستی است، عنوان کرد: ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی نیز کم بود و بخش مهمی از صادرات استان به صنایع‌دستی مربوط است.

وی با اشاره به اینکه همدان از نظر صنایع دستی استان دوم کشور است ولی نداشتن نمایشگاه دائمی صنایع دستی از مهمترین چالش‌های این حوزه محسوب می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود اعتبارات مناسبی برای این تخصیص یابد تا بتوان این ظرفیت را در همدان ایجاد کرد.

حذف خانه‌مسافرها در دستور کار نیست

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه حذف خانه‌مسافرها در دستور کار نبوده و به دنبال ساماندهی این ظرفیت اسکان در استان همدان هستیمف تصریح کرد: نبود خانه مسافر آسیب جدی به بخش گردشگری می‌زند چراکه بخشی از بار اسکان مسافران در مقاطع مختلف را تحمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای حوزه گردشگری باید بین مردم توزیع شود تا انگیزه فعالیت برای توسعه گردشگری را در آنها ایجاد کند، اظهار داشت: اگر مردم به سود و بازگشت سرمایه مناسب بخش گردشگری پی ببرند وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه شده و بسیاری از مشکلات این بخش حل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار