پنجم مردادماه به عنوان روز تویسرکان و یادروز تشییع همزمان پیکر 38 شهید عملیات مرصاد در این شهرستان، ظرفیت ثبت ملی را دارد.
کد خبر: ۲۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 18 July 2016
معاون فرماندار تویسرکان گفت: پنجم مردادماه به عنوان روز تویسرکان و یادروز تشییع همزمان پیکر 38 شهید عملیات مرصاد در این شهرستان، ظرفیت ثبت ملی را دارد.

به گزارش ایرنا علی اصغر ناظری پور شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین روز تویسرکان افزود: روز تویسرکان یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان تویسرکان در حوزه های مختلف دینی، تاریخی، تمدنی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری به شمار می رود.

وی بیان کرد: این روز برگرفته از افتخار آفرینی گردان رزمندگان تویسرکان در عملیات غرور آفرین مرصاد و تقدیم 38 شهید در یک روز است و فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران، سیره و اندیشه شهداو واکاوی عملیات مرصاد نیز به حساب می آید.

ناظری پور با اشاره به اینکه رییس ستاد جنگ در زمان وقوع عملیات غرور آفرین مرصاد اعلام کرد که اگر تویسرکان نبود، ایران هم نبود خاطرنشان کرد: این جمله تاریخی نشان از نقش رزمندگان و شهدای شهرستان تویسرکان در حفظ امنیت کشور و صیانت از دروازه ورود منافقین به سمت مرکز کشور است.

وی اظهار کرد: بازخوانی، تبیین و تحلیل نقش رزمندگان و شهدای تویسرکان در عملیات مرصاد در سال های قبل مغفول مانده ه باید احیا شود.

ناظری پور تصریح کرد: مهمترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مردمی است که باوجود کاستی ها و مشکلات در بخش های مختلف سبب شده تا ایران اسلامی مرکز ثقل و نقطه امن منطقه در هیاهیوی ناامنی، کشتار و ترور باشد.

معاون فرماندار تویسرکان از حضور احتمالی وزیر دفاع و رییس سابق دیوان عدالت اداری و رونمایی از تمبر یادبود در آیین روز تویسرکان خبر داد و خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید از تمام توان خود برای استفاده حداکثری از روز تویسرکان در راستای توسعه شهرستان استفاده کنند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان و 150 کیلومتری شهر کرمانشاه است که رزمندگان آن نقش موثری در نابودی و زمین گیر کردن منافقان در عملیات مرصاد ایفا کردند و در روز پنجم مرداد سال 67، 38 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
برچسب ها: روز تویسرکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار