کاشت ناخن منجر به تجمع انواع آلودگی‌ها در زیر ناخن شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۶۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 18 July 2016
یک متخصص بیماری‌های پوست و مو در همدان گفت: کاشت ناخن منجر به تجمع انواع آلودگی‌ها در زیر ناخن شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا عشقی، اظهار کرد: کاشت ناخن تنها توسط متخصص جراح پلاستیک و برای کسانی‌که به صورت مادرزادی ناخن ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: در مجموع عمل کاشت ناخن غیرعلمی است و عوارض شدید و جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه دارد.

دکتر عشقی تصریح کرد: پزشکان به هیچ عنوان در مطب‌های خود اقدام به کاشت ناخن نمی‌کنند اما متاسفانه آرایشگاه‌های زنانه با انجام کاشت ناخن مردم را به این عمل تشویق و ترغیب می‌کنند.

تخریب ناخن لازمه کاشت ناخن

این متخصص بیماری‌های پوست و مو یادآور شد: در عملیات کاشت، ناخن زیرین فرد توسط موادی خاص تخریب می‌شود و ناخنی که از جنس پلی‌استر و ترکیبات پلاستیکی است به وسیله چسب بر روی آن قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از آنجا که ناخن‌های کاشته شده دارای ترکیبات پلاستیکی است بنابراین به صورت 100 درصدی منجر به تخریب ناخن‌های سالم فرد می‌شود.

زردی و کدری ناخن‌ها از عواض کاشت

دکتر عشقی در ادامه گفت: کاشت ناخن دارای عوارض بسیار زیادی است که زردی ناخن، کدری، تخریب قسمتی از ناخن، تخریب 100 درصدی ناخن و کاهش رشد ناخن جزء آن است.

وی کاشت ناخن را امری بیهوده و غیرعلمی دانست و اظهار کرد: بیشترین آلودگی‌ها در زیر ناخن‌ها جمع شده و منجر به ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان کاشت ناخن موقتی بوده و حداکثر 6 ماهه است، افزود: ناخن‌هایی که به صورت یک‌روزه کاشته می‌شوند، عوارض بسیار کمتری به همراه دارند.

چشم و هم‌چشمی عاملی برای گرایش به کاشت ناخن

دکتر عشقی علت اصلی گرایش به کاشت ناخن را چشم و هم‌چشمی دانست و تصریح کرد: این اقدام راهی برای خودنمایی است که روح و روان خانواده را هم آزار می‌دهد.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو یکی از علل گرایش به کاشت ناخن و بلند کردن آن را ضعف فرهنگی دانست و عنوان کرد: باید از طریق صداو سیما، رسانه‌ها و سایر نهادها در راستای فرهنگ‌سازی گام برداشته شود.

وی توصیه کرد: هیچ‌گاه به سمت و سوی کاشت ناخن کشیده نشوید چرا که نه تنها زیبایی ندارد بلکه منجر به آلودگی و بروز انواع بیماری‌ها در فرد و خانواده می‌شود.
برچسب ها: کاشت ناخن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار