پروژه‌ی سرمایه‌گذاری روستای قهورد علیا در بخش صنایع تبدیلی به همت بخش خصوصی وارد فاز جدی‌تری شده و در هفته‌ی گذشته با حضور و بازدید جمعی از مسئولین شهرستان کبودرآهنگ به مرحله‌ی اجرایی رسید؛ انتظار می رود پروژه بتواند پیشرفت فیزیکی مناسبی در فرصت باقی‌مانده از فصل کاری داشته باشد.
کد خبر: ۲۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 18 July 2016
پروژه‌ی صنایع تبدیلی بسته‌بندی قهورد علیا از طرح‌های همایش اقتصادی همدان است که بعد از اخذ موافقت اصولی استان در بهمن سال گذشته کلنگ آن به زمین خورد.

احسان قنبری فرماندار شهرستان کبودرآهنگ در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار تابناک همدان در حاشیه‌ی بازدید از روند آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ی قهورد علیا گفت: در شهرستان کبودرآهنگ از سرمایه‌گذار استقبال می‌کنیم و مسیر را برای سرمایه‌گذار باز می‌کنیم برای این پروژه مدیران دستگاه‌های شهرستان را هماهنگ کرده‌ایم و مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: روند صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باهمت استاندار همدان نسبت به گذشته بهبودیافته و می‌توان گفت خیلی از موانع گذشته وجود ندارد.

قنبری با اشاره به هماهنگی‌های لازم برای تسریع امور اداری پروژه‌ی قهورد علیا خاطرنشان ساخت: ما تمام دستگاه‌های مربوطه را در شهرستان برای این پروژه هماهنگ کرده‌ایم اما قانون در خیلی از نقاط مثل صدور مجوزهای مورد نیاز دست ما را باز نگذاشته و اختیار را به ادارات کل داده است. 

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ بابیان اینکه علیمراد رستمی کیا در منطقه پروژه‌های دیگری را هم دنبال می‌کند گفت: پروژه‌ی علی‌صدر در انتظار بررسی دستگاه‌های نظارتی قرار دارد و کلیه‌ی توافقات ابتدایی به نتیجه رسیده و بعد از اعلام نظر این دستگاه‌ها وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

قنبری در پاسخ به این سؤال که چرا نقاط حادثه‌خیز جاده‌ی گل‌تپه بیجار اصلاح نمی‌شود گفت: این محور مواصلاتی در اختیار اداره‌ی کل راه و شهرسازی قرار دارد و از حیطه‌ی اختیار شهرستان خارج است اما راه و شهرسازی برنامه‌هایی را برای جلوگیری از حوادث بیشتر را در برنامه‌های خود داشته که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.




آغازعملیات اجرایی پروژه‌ی صنایع تبدیلی درقهورد / جاده‌ی گل‌تپه - بیجار در انتظار تصمیمات اداره کل راه و شهرسازی / استاندار همدان : بعد از اعلام نظر دستگاه های نظارتی پروژه ی علیصدر اجرایی می شود



در ادامه استاندار همدان در پاسخ به پی گری ها و سؤال تابناک همدان در رابطه با اینکه سرنوشت پروژه‌ی تفریحی توریستی علی‌صدر که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پی گیری است به کجا رسید گفت: اختیارات لازم را  به معاونت عمرانی واگذار کرده‌ام و با عنایت به اینکه شرکت سیاحتی علی‌صدر دارای هیئت‌مدیره است آن‌ها در تصمیم‌گیری مختار هستند.

نیکبخت افزود: با توجه به اینکه این پروژه از پروژه‌های مهم استان به شمار می‌رود برای اینکه حساسیت‌هایی نیز نسبت به آن وجود دارد صلاح بر این بود که دستگاه‌های نظارتی هم نظرات و بررسی‌های خود را در رابطه با آن انجام دهند.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته اولیه و امضا تفاهم‌نامه‌های مقدماتی تصریح کرد: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم پروژه ازنظر ما مشکلی نداشته و قابل‌اجراست و بعد از اعلام نظر دستگاه‌هایی نظارتی و رفع ابهامات وارد فاز عملیاتی می‌شود.

با اشاره به صحبت‌های مسئولین اجرایی و ارشد استان همان‌گونه که کارشناسان اقتصادی معتقد هستند سرعت در انجام پروژه‌ها باعث بالا رفتن بهره بری و ایجاد اشتیاق در بین سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی برای ورود به عرصه‌ی جهاد اقتصادی است.

البته نباید این سرعت باعث به خطر افتادن منافع مردم و کشور در واگذاری‌های شتاب‌زده باشد اما می‌توان با تدابیر و وضع قوانین مناسب همچنین ترسیم نقشه‌های راهبردی برای توسعه‌ی استان با استفاده از صاحب‌نظران و مشارکت قوای کشور در بهترین زمان مناسب‌ترین تصمیمات اتخاذ شود.

شاید بتوان گفت یکی از علل برخی از ناهماهنگی دستگاهی که مانع توسعه‌ی استان می‌شود تمرکز تصمیم‌گیری در مراکز و گاها کشور باشد که اگر با برنامه‌ای مناسب نگاه شود بتوان در خیلی از نقاط اختیار تصمیم‌گیری به رده‌های پایین‌تر واگذار شود تا سرعت اجرای کارها در استان ها بلارفته و باعث رشد متوازن کشور باشیم .  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار