عضو شورای شهر همدان از افزایش تکدی‌گری در شهر همدان انتقاد کرد و گفت: کمیته امداد برای جمع‌آوری تکدی‌گری تدبیر کرده و از ظرفیت شهرداری همدان در این زمینه استفاده کند.
کد خبر: ۲۶۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 17 July 2016
عضو شورای شهر همدان از افزایش تکدی‌گری در شهر همدان انتقاد کرد و گفت: کمیته امداد برای جمع‌آوری تکدی‌گری تدبیر کرده و از ظرفیت شهرداری همدان در این زمینه استفاده کند.

به گزارش تسنیم، سیدمجید موسوی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه کمیته امداد با تعامل سایر دستگاه‌ها باید در راستای کاهش فقر و فقیر گام بردارد، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات مناسبی از سوی کمیته امداد برای کاهش فقر صورت گرفته که انتظار می‌رود این روند با حضور دستگاه‌های دیگر تقویت شود.

وی از افزایش تکدی‌گری در سطح شهر همدان گلایه کرد و گفت: انتظار می‌رود کمیته امداد استان همدان با همکاری شهرداری نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کند چراکه تصویر مناسبی از شهر همدان برای مسافران و گردشگران ایجاد نکرده است.

موسوی با بیان اینکه حضور این افراد در فصل گردشگری آسیبی جدی برای شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: برخی از این افراد اهل سایر شهرهای کشور هستند که برای مدتی در همدان حاضر شده و پس از کسب درآمد از طریق تکدی‌گری به شهر خود بازمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر دوره چهارم در بخش کمک به محرومان جایگاه خوبی داشته و از نظر تخفیف در صدور پروانه عوارض مصوباتی داشته است، عنوان کرد: شورای شهر همدان در فصول مختلف سال براساس پیشنهاد شهرداری مصوباتی را برای ارائه تخفیف به اقشار مختلف مردم بویژه افراد محروم داشته است.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد در چند سال اخیر ثابت مانده و تغییر نکرده است، اظهار داشت: با وجود افزایش نرخ تورم هنوز چند سالی است مبلغ 40 تا 50 هزار تومان به عنوان مستمری به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود که در شرایط اقتصادی حال حاضر رقمی محسوب نمی‌شود.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته امداد با رقبای جدی از بخش خصوصی مواجه است، تصریح کرد: تشکل‌ها و موسساتی در شهر همدان رشد کرده‌اند که اقداماتی موازی با کمیته امداد داشته و کمک‌هایی به اقشار محروم دارند.

محمد تبریزی با بیان اینکه این اقدام موسسات و تشکل‌های مردمی تاثیرات مثبت و منفی را در سطح جامعه در پی دارد، عنوان کرد: تشکلها و موسساتی که ایجاد می‌شوند در کنار کمیته امداد باشند و اگر خدماتی نیز ارائه می‌دهند با همکاری و تعامل کمیته امداد صورت گیرد تا بتوان در راستای توانمندسازی مددجویان گام برداشت.

وی بیان کرد: سال‌هاست مردم همدان با استقرار اداره کل کمیته امداد استان همدان در منطقه سعیدیه مخالف هستند و همین امر سبب می‌شود تا مردم برای کمک و پرداخت کالا و مبالغ نقدی در راستای کمک به محرومان تشکل‌ها و انجیوها را انتخاب کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
سلام این گدا ها را لطفا جمع اوری کنید اکثرا زن هستند میایند درب منزل هر روز خدا هستند دیگر خسته شدیم چاره ای بیند یشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار