استاندار همدان:
متأسفانه شرایط قبل استان ما را به "نه" گفتن در تحقق تولید و توسعه عادت داده اما باید این فضای خشک را از بین ببریم و موانع تولید و توسعه را از سر راه تولیدکننده و سرمایه‌گذار برداریم.
کد خبر: ۲۶۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 17 July 2016
استاندار همدان گفت: هیچ استفاده‌ای از طرح‌های حمایتی صندوق کارآفرینی امید در استان صورت نگرفته است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت یک‌شنبه 27 تیرماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به لزوم حمایت بانک‌ها از تولید اظهار کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف گره‌گشایی از بخش‌های تولیدی و احیاء واحدهای تعطیل شده فعال است و در این راستا حمایت بانک‌ها، اداره صنعت، معدن و تجارت، شهرک‌های صنعتی و ... در اجرایی شدن مصوبات این کارگروه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه از 496 مصوبه این کارگروه 155 مصوبه اجرایی شده است، تصریح کرد: مابقی مصوبات این کارگروه در دست پیگیری و اقدام است اما برای تسریع این روند باید مصوبات جلسات به فرمانداران ابلاغ شود تا مساعدت و همراهی لازم صورت گیرد و فرمانداران نیز از این به بعد از وضعیت واحدهای تولیدی مناطق خود گزارشی ارائه دهند.

نیک‌بخت با اشاره به روشن شدن و حرکت موتور بانک‌های استان در حمایت از تولید عنوان کرد: خوشبختانه به تعامل مطلوبی با بانک‌های دولتی استان دست یافته‌ایم و بانک‌های خصوصی هم به غیر از یک بانک روند رو به جلویی در زمینه حمایت از تولیدکنندگان در پیش گرفته‌اند.

احیاء 300 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل استان

استاندار همدان در ادامه به احیاء 300 واحد تولیدی در نتیجه عملکرد کارگروه تسهیل استان اشاره و خاطرنشان کرد: با فعالیت مستمر این کارگروه به بازگشت و احیاء واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل امیدوار هستیم چرا که بسیاری از این واحدها پس از شکل‌گیری این کارگروه فعال شده‌اند و این نقطه امیدی در افق اقتصادی استان است.

وی با تأکید بر لزوم بازاریابی برای تولیدات داخلی استان گفت: باید پس از احیاء واحدها به فکر تقویت فضای صادرات باشیم تا بازار مصرف برای واحدهای تولیدی استان فعال شوند و به شرایط رکود بازنگردند.

استاندار همدان به حمایت صندوق کارآفرینی امید از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: متأسفانه ما از این محل حتی یک استفاده هم نداشتیم چرا که قیود بسیاری در اجرای مصوبات به‌ویژه در طرح‌های مشارکتی ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی میثاق همدان از جمله شرکت‌های موفقی است که می‌تواند در بهره‌گیری از تسهیلات حمایتی صندوق فعال‌تر از این باشد چرا که همه شرایط ایده‌آل را داراست اما قید و بندهایی که ایجاد کرده‌اند، باعث عدم تحقق این نوید شده است.

نیک‌بخت گریزی هم به احیاء و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها داشت و با تعبیر طلسم شدن طر‌ح‌های روستایی در دریافت حمایت از صندوق کارآفرینی بیان کرد: طی 3 سال حتی یک دریافت از محل حمایت صندوق در طرح‌های روستایی صورت نگرفته و این جای بسی تأسف است اما با تغییر بانک طرح‌ها مورد حمایت قرار می‎گیرند.

نگاه مثبت به طرح‌های تولیدی تقویت شود

استاندار همدان با تأکید بر لزوم تقویت نگاه مثبت و روان‌کاری در اجرای طرح‌های تولیدی عنوان کرد: متأسفانه شرایط قبل استان ما را به "نه" گفتن در تحقق تولید و توسعه عادت داده اما باید این فضای خشک را از بین ببریم و موانع تولید و توسعه را از سر راه تولیدکننده و سرمایه‌گذار برداریم.

وی در ادامه پیامکی را به این شرح در جمع حضار قرائت کرد: رتبه ایران در زمینه کسب و کار از سال 92 تاکنون 35 پله صعود داشته و از رتبه 152 در سال 92، به رتبه 117 در سال 95 رسیده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از تولیدکنندگان حاضر در جلسه مبنی بر گلایه‌ای از عدم استمهال بانک توسعه و تعاون نهران گفت: یکی از اشکالات در کار تولیدکنندگان همدانی، دریافت تسهیلات از بانک‌های تهران است که در چنین شرایطی دست ما برای حمایت بسته است در حالیکه اگر این دریافت تسهیلات از بانک‌های استان صورت گیرد می‌توان با تعامل و مذاکره برای استمهال یا دیگر شرایط قدم برداشت.

وی نسبت به مطالبه برخی از مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی برای بازگشایی راه ورودی این شهرک دستور پیگیری از مجرای اداره‌کل راه و شهرسازی استان صادر کرد.

نیک‌بخت در پایان یادآور شد: کمیته رسیدگی و پیگیری مصوبات فعال‌تر شود و در هر شهرستان بررسی‌ها و رسیدگی لازم انجام شود تا مصوبات این کارگروه به دقت اجرایی شود وگرنه عملا خروجی مفیدی از این جلسات دریافت نمی‌شود در حالیکه این پیگیری‌ها مردم را امیدوارتر می‌کند که خدمت‌گزاران ملت به درستی انجام وظیفه می‌کنند و تحرک و پویایی رسانه‌ها در این راستا نقش عمده‌ای دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه علاوه بر پیگیری مصوبات جلسات قبل دو مصوبه در حمایت از شرکت تعاونی میثاق همدان و ذرت‌کاران اسدآباد به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار