از ابتدای امسال تا کنون 13 مورد حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان همدان شامل مناطق حفاظت شده لشگردر ملایر، ملوسان نهاوند، شراء همدان و منطقه شکار ممنوع تجرک فامنین رخ داده است.
کد خبر: ۲۶۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 16 July 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون 13 مورد حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان همدان شامل مناطق حفاظت شده لشگردر ملایر، ملوسان نهاوند، شراء همدان و منطقه شکار ممنوع تجرک فامنین رخ داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، محمدرضا محمدی ادامه داد: در مهار این آتش‌سوزی‌ها مردم محلی، آتش‌نشانی و پرسنل حفاظت محیط زیست فعال بوده‌اند اما با این وجود وسعت آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان حدود 36 هکتار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متخلفان ایجاد حریق در دو منطقه ملوسان نهاوند و تجرک فامنین شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

محمدی یادآور شد: مجازات ایجاد حریق در مناطق حفاظت شده حبس از 91 روز تا سه سال با جزای نقدی از یک میلیون و 800 هزار ریال تا 20 میلیون ریال است و بر اساس ماده 675 قانون مجازات اسلامی ایجاد آتش‌سوزی عمدی در پارک‌های ملی و آثار طبیعی ملی به مجازات حبس از دو تا 5 سال محکوم می‌شود که در صورتی‌که به مقصد مقابله با حکومت اسلامی باشد، مجازات محارب را خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار