نارضایتی استاندار از عملکرد بانک‌های خصوصی؛
جشن شهر جهانی سفال لالجین در مرداد ماه برگزار خواهد شد که امیدواریم از این جشن بتوانیم خدمت شایسته‌ای در شناساندن استان همدان داشته باشیم.
کد خبر: ۲۶۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 16 July 2016
استاندار همدان ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد بانک کارآفرینی در استان گفت: خوشبختانه بانک‌ها در استان همدان به امر اشتغال و تسهیل امور اقتصادی کمک‌های خوبی داشتند اما از عملکرد بانک‌های خصوصی از جمله بانک کارآفرینی راضی نیستم.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا،، محمدناصر نیک‌بخت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات جدید در بانک‌ها با سود 18 درصد صورت خواهد گرفت،اظهارکرد: تقسیط بدهی واحدهای تولیدی نیز باید با سود 18 درصد صورت بگیرد که این موضوع باید برای بانکها روشن شود.

وی با تأکید براینکه طرح‌های تولیدی کوچک را نمی‌توان نادیده گرفت، تصریح کرد: طرح‌های کوچک در اشتغالزایی تأثیر بسزایی دارد به‌طوریکه نمی‌توان این طرح‌ها را نادیده گرفت که واحد تولیدی صنایع چوب جورقان با 11 میلیارد تومان و اشتغالزایی 650 نفر از جمله این طرح‌هااست.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برکت و راهکاری است که می‌تواند مارا از تنگناهای اقتصادی خارج کند، افزود: باید از این فرصت در راستای تقویت خود استفاده کنیم البته باید تکنولوژی خارج را نیز مورد توجه قرار دهیم.

نیک‌بخت با اشاره به سالروز امضای توافق برجام یادآور شد: تثبیت حق غنی سازی و خروج از فصل 7 شورای امنیت توفیقاتی است که بابت برجام به وجود آمده است.

استاندار همدان بیان کرد: استکبار همیشه دسیسه و بدعهدی دارد اما باید خود را به گونه‌ای در زمینه‌های اقتصادی آماده و مقاوم کنیم که هیچ تکانه‌ و دسیسه‌ای در اقتصاد کشور تأثیرگذار نباشد.

وی با تأکید بر توسعه صادرات در استان همدان عنوان کرد: توسعه صادرات باید مکمل تلاش‌های کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل باشد چرا که اگر واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل احیا شوند و اشتغال ایجاد شود اما توسعه صادرات نیم بند باشد، تمام زحمات ابتر می‌ماند.

نیک‌بخت با بیان اینکه تولید جدید و اضافه بازار می‌خواهد، گفت: تمام شرایط برای تولید و صادرات در کشور وجود دارد به طوریکه بهترین زیرساخت‌ها را از نظر ریلی، دریایی و دسترسی‌های خوب در ترابری و صادرات داریم بنابراین برای صادرات باید کار کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت مشوق‌های بسیار ارزشمندی برای صادرات درنظر گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای امر مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی تمام قد وارد شده است.

وی تأکید کرد: کمیته پیگیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان فعال شود و هرهفته گزارش آن ارائه شود و فرمانداران نیز در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی از برگزاری جشن جهانی شدن شهر لالجین خبرداد و گفت: جشن شهر جهانی سفال لالجین در مرداد ماه برگزار خواهد شد که امیدواریم از این جشن بتوانیم خدمت شایسته‌ای در شناساندن استان همدان داشته باشیم.

نیک‌بخت با اشاره به تولید برنامه مستند برای معرفی ظرفیت‌های استان همدان، اظهارکرد: هیچ استانی شایستگی و ظرفیت همدان را ندارد به طوریکه این استان ازنظر آب و هوایی،کشاورزی،صنایع تبدیلی و معادن پتانسیل بالایی دارد اما مشکل این است که همدان هنوز به خوبی معرفی نشده است بنابراین از سازندگان این برنامه می‌خواهیم همدان را به کشور معرفی کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با پیگیری مسائل اقتصاد مقاومتی هیچ استانی مانند استان همدان ورود پیدا نکرده است، افزود: همدان گوهری ناشناخته است که با وجود شهر جهانی سفال،غار علیصدر بزرگترین غار آبی جهان،سراب‌ها و آثار باستانی هیچگونه خلا و کمبودی ندارد اما اینکه چرا مقصد گردشگری نیست توجه نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار