طبق آخرین کنفرانس خبری که در چین برگزار شده انتخاب لالجین به عنوان شهر جهانی سفال تصویب شد.
کد خبر: ۲۵۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 04 July 2016
 استاندار همدان به حضور هیئت داوری یونسکو در لالجین برای بررسی وضعیت این شهر اشاره کرد وگفت: طبق آخرین کنفرانس خبری که در چین برگزار شده انتخاب لالجین به عنوان شهر جهانی سفال تصویب شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از مهر، محمد ناصر نیکبخت صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در همدان با بیان اینکه در زمینه اقتصادی در دورانِ گذار هستیم، بیان داشت: افق آینده بسیار امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه دولت شرایطی را ایجاد کرده تا با دنیا ارتباط برقرار کند و حق و حقوقش را بگیرد، افزود: تحریم های هسته ای برداشته شد و صادرات نفت از ۸۰۰ هزار بشکه به ۲.۵ میلیون بشکه رسید.

استاندار همدان با بیان اینکه هرکشوری که شامل فصل ۷ شورای امنیت بود ساقط می شد اما ایران از این موضوع خارج شد، گفت: دولت با تعامل با دنیا حق خود را گرفت و دنیا اقرار کرد که در برابر ایران ظلم کرده است.

وی با بیان اینکه آنان اقرار کردند که به ایران ظلم کرده اند، ادامه داد: آمریکا در مورد برجام بدعهدی‌هایی دارد اما می‌داند اگر بخواهد دبه کند کشورهای دنیا با او همراهی نخواهند کرد.

نیکبخت در ادامه با اشاره به موضوع سوئیفت افزود: اگر بعضی بانک ها با ایران همکاری نمی کنند دلیلش این است که آنان بانک های بزرگی هستند و یکی از اعضای هیئت رئیسه آن ها آمریکا است اما رفع این موضوع نیز در حال پیگیری و انجام است.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی می تواند ناجی اقتصاد کشور باشد، بیان کرد: بهتر است هر مسئولی در هر سطحی برای ارتباط گیری با مردم یک دوره را در بخش خصوصی طی کند.

وی خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما تولیدکنندگان مردانه در حال مبارزه بوده و تلاشگران واقعی هستید که در جبهه جنگ اقتصادی پدافندی عمل می کنید.

ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ شغل در استان همدان ایجاد می شود

نیکبخت با بیان اینکه ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ شغل در استان همدان ایجاد می شود، عنوان کرد: کسی جز شما این شغل ها را ایجاد نمی کند و اگر کسی چوب لای چرخ شما بگذارد انسانیتش خلل دارد.

وی در ادامه در خصوص موضوع مالیات عنوان کرد: مالیات استان در سال گذشته ۴۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد در حالی که مالیات استان در سال جاری را به ۴۲۰ میلیارد تومان رساندیم.

وی با بیان اینکه اگر یک مؤدی مالیاتی اثبات کند به او بی حرمتی شده قول می دهم با مدیر آن دستگاه خداحافظی کنم، گفت: هر مدیری که با تولیدکننده و کسی که شغل ایجاد می‌کند با بی‌احترامی رفتار کند، برنمی‌تابم و مدیرکل آن اداره را برکنار می‌کنم.

استاندار همدان با اشاره به شکل گیری ستاد تسهیل واحدهای تولیدی در کشور و استان همدان عنوان کرد: بانک‌ها باید به هر میزان که واحدها نیاز دارند به آنها سرمایه درگردش بدهد و چک‌های برگشتی واحدها را در نظر نگیرند.

سود بانکی چه سرمایه در گردش و چه ثابت ۱۸ درصد و بخش کشاورزی نیز ۱۵درصد است

وی با بیان اینکه سود بانکی چه سرمایه در گردش و چه ثابت ۱۸ درصد و بخش کشاورزی نیز ۱۵درصد است، عنوان کرد: تا امروز در ارتباط با اقتصاد مقاومتی ۵۸ جلسه و ۴۶۳ مصوبه داشته ایم که در همین زمینه نیز یک کمیته تشکیل شده تا تمام مصوبات را بررسی کند.

نیکبخت با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود آن دسته از واحدهای تولیدی که امکان برگشت به کار دارند را تا پایان سال فعال کنیم، ادامه داد: در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ نیز هر تقاضایی را در ستاد ملی تسهیل مطرح کردیم مصوبه گرفت.

وی با بیان اینکه در خصوص واحد های بزرگ نیز ستاد ملی تسهیل مصوبه ها و تقاضاهای استان همدان را تایید کرده است، گفت: روحانیت استان به ویژه آیت الله محمدی محور وحدت و آرامش و دلسوزی برای همه است و دستگاه های نظامی و انتظامی نیز به خوبی کمک می کنند و نمایندگان مجلس نیز بسیار کاردان و فهیم هستند.

استاندار همدان گفت: اختلاف بین کارفرما و کارگر به نیروی انتظامی مربوط نمی شود و با وجود اینکه نیروی انتظامی معنی امنیت را می داند اما حضورش در کارگاه تولیدی ناامنی است.

نیکبخت در ادامه به حضور هیئت داوری یونسکو در لالجین اشاره کرد و ادامه داد: طبق آخرین کنفرانس خبری که در چین برگزار شده لالجین به عنوان شهر جهانی سفال تصویب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار