نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان یکی از رسالت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران را حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری عنوان کرد.
کد خبر: ۲۵۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 30 June 2016
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان یکی از رسالت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران را حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، سید ناصر محمودی در جلسه مشورتی و بحث و بررسی احداث نیروگاه برق با حضور روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی اظهار کرد: جلسه امروز در خصوص هماهنگی و همفکری و هم اندیشی برای احداث و اجرای نیروگاه برق خصوصی با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی و چینی است.

وی بیان کرد: طی مذاکره با دکتر خزاعی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، قرار شد برای تسهیل امر سرمایه گذاری، جلسات هماهنگی برای هم اندیشی و تبادل نظر با سرمایه گذاران خارجی در استان ها برنامه ریزی و تشکیل شود.

وی همدان را استانی مستعد در جهت سرمایه گذاری های خارجی معرفی کرد و افزود: آمادگی داریم تا شرایط سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران خارجی در استان فراهم کنیم چرا که شرایط سرمایه گذاری در کشور جمهوری اسلامی ایران و استان همدان برای سرمایه گذاران مهیا است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری دولت تدبیر و امید و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی، می توانیم ادعا کنیم وضعیت کشور ایران نسبت به سایر کشورها و وضعیت استان همدان نسبت به سایر استان ها خاص و ویژه است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و نقش وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: یکی از رسالت های وزارت اقتصاد، جذب و جلب سرمایه گذار و تسهیل در روند فرایند صدور مجوز برای او است که در این راستا نقش مراکز خدمات سرمایه گذاری استان ها بسیار مهم است.

محمودی در ادامه بیان کرد: مراکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان کانون مراجعه سرمایه گذاران در استان ها بوده و محلی برای استقرار نمایندگان دستگاه های اجرایی به منظور ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی است که ریاست آن با استاندار و نایب ریاست آن با مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها است.

وی خاطر نشان کرد: در همین خصوص یکی از وظایف مهم این مراکز برگزاری چنین جلساتی برای آشنایی طرفین با یکدیگر و پیگیری امور سرمایه گذاری است که با حضور دستگاه های خدمات رسان در استان ها صورت می گیرد. در این راستا با پیگیری ها مکرر و به کمک چندین شرکت مشاور توانستیم فرصت های سرمایه گذاری استان همدان را در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی جمع بندی و به روز رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه تک تک دستگاه های اجرایی کمک حال و یاری رسان ما هستند, به حضور گروه های مختلف سرمایه گذاری در استان همدان اشاره کرد و افزود: طی هفته های گذشته، یک گروه 9 نفره از کشورهای آلمان، سوئیس و لیختن اشتاین نیز برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان همدان حاضر شدند.

به گفته مدیرکل اقتصاد استان همدان، پروژه های دارای قابلیت سرمایه گذاری را برای طرح در کمیته تخصصی که با حضور کارشناسان خبره سازمان سرمایه گذاری کشور برگزار می شود ارائه می کنیم. پس از طرح موضوع در این کمیته و انجام یک سری مطالعات و بررسی ها نهایی، هر کدام از پروژه ها که نظر هیئت دولت را جلب کند تصویب سپس مراحل صدور مجوز برای طرح منتخب اجرا می شود. یکی از مزایای دولت جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران خارجی صدور مجوز 6 ماهه برای اقامت در کشور و تسهیل در روند رفت و آمدشان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان نیز کتابچه فرصت های سرمایه گذاری استان همدان را بهترین منبع برای سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: استان همدان آمادگی دارد تا در هر زمینه ای با   سرمایه گذاران خارجی همکاری کند چراکه همدان دارای فرصت ها و پتانسیل های بکری و منحصر به فرد زیادی است.

رضا قیاسی با اشاره به اینکه در خصوص سرمایه گذاری روی ما حساب کنید، تأکید کرد: پیرو صحبت های استاندار همدان، ما برای سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در این استان را دارند فرش قرمز پهن می کنیم.

لازم به ذکر است در این نشست روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح حضور داشته و هر یک در بررسی اجرای پروژه به ارائه نقطه نظرات پرداختند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار