استاندار همدان گفت: موافقت اولیه با معرفی لالجین به عنوان شهر خلاق جهان انجام و نتیجه قطعی تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 29 June 2016
استاندار همدان با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی ترویج بشردوستی است، گفت: صدا و سیما در امر فرهنگ‌سازی اهدای عضو در استان ورود کند.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 9 تیر در شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: برای ارتقاء و گسترش فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم هستیم که صدا و سیما هم می‌تواند در رسیدن به آن تاثیرگذار باشد.

وی افزود: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی کاری خداپسندانه بوده و در واقع ترویج بشردوستی است که می‌تواند التیام‌بخش هر دو طرف دهنده و گیرنده عضو شود.

نیک‌بخت تصریح کرد: وقتی بتوانیم در شرایط اضطراری مرگ مغزی جان 8 انسان را نجات دهیم به نوعی این امر التیام‌بخش و ناجی خانواده اهداکننده است چرا که این اعضا به جای زیرخاک رفتن در بدن شخص دیگری به جریان درمی‌آید و زندگی می‌بخشد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید به نقطه‌ای برسیم که دیگر هیچ بیماری بر اثر عدم رضایت اهدای عضو خانواده فرد مرگ مغزی شده، جان خود را از دست ندهد، اظهار کرد: نیازمند یک تلاش همگانی و آگاه‌بخشی به عموم مردم هستیم.

وی گفت: بدون شک در مراسم تدفین فرد اهداکننده حضور خواهیم یافت و از خانواده آنها دلجویی می‌کنیم چرا که این اقدام بزرگ نوعی ایثار به شمار می‌آید.

استاندار همدان با اشاره به وجود متخصصان حاذقی که در همدان عمل پیوند کلیه و قرنیه انجام می‌دهند، تصریح کرد: می‌توانیم با گسترش فرهنگ اهدای عضو از ظرفیت پزشکان برای پیوند سایر اعضای حیاتی در همدان بهره‌مند شویم.

موافقت اولیه با جهانی شدن شهر لالجین همدان
استاندار همدان گفت: موافقت اولیه با معرفی لالجین به عنوان شهر خلاق جهان انجام و نتیجه قطعی تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

محمد ناصر نیکبخت در شورای فرهنگ عمومی استان همدان گفت: این موافقت اولیه در یکی از کنفرانس های برگزار شده در کشور چین اعلام و هم اکنون منتظر اعلام نظر قطعی هستیم.

نیکبخت ادامه داد: گروهی از داوران شورای جهانی صنایع دستی اردیبهشت ماه سالجاری با سفر به شهر لالجین از توابع شهرستان بهار در استان همدان برای بررسی شرایط این شهر و ثبت آن به عنوان شهر سفال جهان از کارگاه ها و فروشگاه های آن بازدید کرده و آن را مورد قضاوت قرار دادند.

لالِجین یکی از شهرهای شهرستان بهار در استان همدان و به عنوان مرکز تولید سفال خاورمیانه شناخته شده ‌است.

80 درصد از جمعیت شهر لالجین به پیشه سفالگری، سرامیک‌ کاری و شغل های وابسته همچون نقاشی سفالینه‌ها، بسته‌بندی، خرید و فروش محصولات سفالی اشتغال دارند.

لالجین از مراکز عمده ساخت سفال و سرامیک ایران و جهان به شمار می‌رود و محصولات هنرمندان آن علاوه بر شهرهای دور و نزدیک ایران به بسیاری از کشورهای دیگر صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار