مجموعه‌ی عصر طلایی هگمتانه بعد از شروع پروژه‌های خود در مجموعه "باغ ملل" که قرار است در حاشیه بلوار شهید همدانی در شهر همدان ساخته شود، مجموعه‌ای از مراکز خرید، اسکان، شهربازی، اداری و... است.
کد خبر: ۲۵۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 29 June 2016
رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بیان داشتند که ایران به‌اندازه‌ی چند برابر ظرفیت انسانی و وسعت خاک خود دارای پتانسیل‌های مختلف معدنی و اقتصادی – فرهنگی است و اشاره داشتند که ما از این پتانسیل‌ها غفلت کرده‌ایم؛ حال استان همدان نیز خالی از این پتانسیل‌ها نبوده ولی سؤال که چرا تابه‌حال نتوانسته آن‌چنان‌که باید موفق عمل کند.

به گزارش تابناک همدان؛ این پروژه با حضور مسئولین و با پیگیری‌های فرماندار وقت قهرمانی توانست کلنگ زنی کند و امیدی را برای رونق شهر در دل‌ها ایجاد کند.

البته این پروژه به دلایل مختلف نتوانست همگام با جدول زمان‌بندی‌شده پیش رفته و فازهای خود را در موعد مقرر تحویل دهد اما این نکته نمی‌تواند تلاش‌های آن باعث شود تا تلاش‌های آن  نادیده گرفته شود وبه گفته‌ی مسئول روابط عمومی پروژه شرف خانی تا شهریور امسال بخشی از آن افتتاح خواهد شد.
خبری با   کد خبر: ۴۰۰۶۶ تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۹۵ -  ۱۳: ۴۹ در سایت آرمان پرس با این تیتر ((رد پای شرکت اسرائیلی در همدان)) و متن خبر (((مجموعه تجاری، اداری و تفریحی باغ ملل که قرار است در حاشیه بلوار شهید همدانی در شهر همدان ساخته شود، مجموعه عظیم از مراکز خرید، اسکان، شهربازی، اداری و... است.

با رجوع به سایت شرکت سازنده یعنی عصر طلایی هگمتانه این نکته مشخص می‌شود که یکی از مجموعه‌هایی که قرار است به‌واسطه این طرح، پای آن به همدان باز شود، شرکت کارفور است. 
شرکتی که سهام آن متعلق به فرانسوی‌هاست و سال‌ها پیش به دلیل سودرسانی وارتباط با اسرائیلی‌ها مورد اعتراض نماینده مجلس قرار گرفت.))) منتشر شد که صبای پرداختن به صحت ‌وسقم خبر چند نکته را می‌شود یادآور شد.
ابتدا به سابقه‌ی شرکت کارفور اشاره می‌کنیم (کارفور، (به فرانسوی: Carrefour SA) شرکت خرده‌فروشی فرانسوی و چندملیتی است، که شعبه مرکزی آن، در بولونی بیانکور، فرانسه قرار دارد.

این شرکت، با در اختیار داشتن ۱٫۴۵۲ شعبه هایپرمارکت، مالک بزرگ‌ترین شبکه هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای در جهان می‌باشد، همچنین ازنظر میزان درآمد سالیانه، به‌عنوان دومین شرکت خرده‌فروشی و ازلحاظ میزان سوددهی پس از وال مارت و تسکو، به‌عنوان سومین شرکت خرده‌فروشی جهان شناخته می‌شود. کارفور در فرانسوی به معنی «چهارراه» می‌باشد.

کارفور به شکل عمده در اروپا، آرژانتین، برزیل، چین، کلمبیا و جمهوری دومینکن فعالیت می‌کند، اما فروشگاه‌هایی در آفریقای شمالی و بخش‌هایی از آسیا نیز دارد. کارفور با بیش از ۱۵٫۶۶۳ فروشگاه یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان به شمار می‌آید.

بعد از کسب اطلاع اولیه از ماهیت شرکت می‌توان به این نکته اشاره کرد که این شرکت شعبه‌ای در داخل کشور ما نداشته و درواقع هیچ‌یک از مجموعه‌های فروشگاهی مطرح در دنیا موفق به ایجاد شعبه و اخذ مجوز از مراجع قانونی نشده‌اند.

شرفخانی مدیر روابط عمومی شرکت عصر طلایی به خبرنگار تابناک همدان گفت: ما در حال رایزنی با مجموعه‌ی هایپر های داخلی در کشور هستیم و با هیچ شرکت و مجموعه‌ای برای هایپر همدان وارد قرارداد نشده‌ایم شرکت به دنبال مشارکت با مجموعه‌ای است که بتواند خدمات مناسبی درخورشان مردم ارائه دهد.

وی افزود: استفاده از تجربیات هایپر های موفق می‌تواند کمک شایانی به ایجاد هایپر مارکتی مناسب و در خور شان استان باشد اما اگر قرار باشد اعتقادات ما زیر سؤال برود ترجیحاً به‌عنوان مسلمان وارد این‌گونه مذاکرات نخواهیم شد و اولویت شرکت عصر طلایی عقد قرارداد با هایپر مارکت های داخل کشور است.

شرفخانی با اشاره به اینکه کارفول شعبه‌ای در داخل کشور ندارد خاطرنشان ساخت: وجود نام کارفور درمراحل تحقیقاتی در سایت شرکت علاقه‌مندان به‌نظام و کشور را دچار برداشت اشتباه کرده و ما هرگونه ارتباط با این مجموعه را نفی می‌کنیم.

به‌هرحال استفاده از تجربیات موفق در دنیا همان‌گونه که در صحبت بزرگان نقل‌شده :  کارهای خوب را از دشمنانتان یاد بگیرد و از آنها علیه خودشان به‌کار برید نباید مانع پیشرفت و توسعه به‌خصوص در کشورهای مسلمان باشد.

بهتر است علاقه‌مندان به توسعه‌ی کشور و استان به‌جای ایجاد اشکال و موانع توسعه ذهن خود را متمرکز و متوجه اشتباهات عملی در کارها کرده و نقد خود را در بهبود امور و افشای کارشکنی‌ها کنند و مطمئن باشند این کار سبب تعالی جامعه را خواهد داشت.

در شرایط کنونی کشور و پیچ‌های تاریخی ایران عزیز غبارآلود کردن فضا نمی‌تواند روش مناسبی برای کمک به توانمند سازی نظام و استان همدان باشد و باعث هدر رفت انرژی‌های مادی و معنوی خواهد شد.

تلاش مردم و مسئولین برای وفاق و کمک هم می‌تواند آینده‌ای روشن را برای استان مستعد و توانمند همدان باشد و بیش از آن وظیفه‌ی مسئولین برای هموار کردن مسیر پیشرفت و تعالی جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زینال همدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
من تصمیم گرفتم اگه اسراییل پارکی در همدان احداث کند پامو داخل اون پارک نزارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار