بعد از کش‌وقوس فراوان وگذشت بیش از ۲سال انتظار سرمایه‌گذار پروژه‌ی علی‌صدر برای ایجاد مجتمعی تفریحی توریستی در روستای علی‌صدر و در کنار غار زیبای علی‌صدر، به نظر می‌رسد مسئولین هنوز به جمع‌بندی انعقاد قرارداد نهایی و شروع پروژه نرسیده اند و خبرها از دلسردی سرمایه‌ گذار بومی آن می‌دهد.
کد خبر: ۲۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 29 June 2016
طی ۳ سال اخیر پس از روی کار آمدن دولت تدبیر امید، نیکبخت استاندار همدان بعد از به‌قدرت رسیدن در همدان همواره در حمایت از سرمایه‌گذاران سخن رانده است، سخن‌هایی که دل مردم و دلسوزان را امیدوار می‌کرد.

به گزارش تابناک همدان؛ ظرفیت گردشگری و اقتصادی غار علی‌صدر باعث شد شرکتی خصوصی - دولتی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری؛ استانداری همدان و سازمان شستا شکل‌گرفته و مجموعه‌ای با عنوان شرکت سیاحتی علی‌صدر را راه‌اندازی  و بتواند سال‌های متمادی عهده‌دار ساماندهی و بهره‌برداری از این موهبت الهی و خدادادی باشد.

در این سال‌ها شرکت توانست نقش خوبی را در رونق بخشی به جاذبه‌ی طبیعی غار را داشته و همچنین زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار از اراضی روبروی غار را خریداری کند و این برنامه را همواره از گذشته برای راه‌اندازی شهرکی تفریحی و توریستی در سرخود پرورانده، اما به دلیل سرمایه‌بر بودن این برنامه گویا این مهم تابه‌حال محقق نشده است.

حال با عنایت به این نکات آیا ضروری به نظر نمی‌رسد که عرصه را برای فعالیت بخش خصوصی بازکرده و به آن‌ها اجازه داده شود عرض‌اندامی داشته باشند؟ وقتی به الگوهای پیشرفت دیگر کشورها به خصوص کشورهای توسعه یافته نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد بخش خصوصی چه جایگاهی در تفکر نظام حاکمیتی آن کشورها دارد. به نظر می‌رسد دولت‌ها و مقامات دولتی در ایران و صد البته در همدان همواره بخش خصوصی را رقیب خود دانسته و جایگاهی برای تفکر سیستمی قائل نیستند.

رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات خود دولت  و مردم را به ایجاد اقتصادی پویا دعوت می‌نمایند و تأکید بیشتر ایشان همواره به مسئولین و دولت‌هاست. اگر نگاهی به استان‌های داخل کشور داشته باشیم خواهیم دید هر استانی که به این بیانات توجه داشته از رشد خوبی برخوردار شده است . 

اگر غیر از این بود نباید استان‌های شمالی، مرکزی و استان فارس از یک سرمایه‌گذار بومی همدانی که برای رونق بخشی به استان خود برگشته و در تلاش برای اشتغال‌زایی و رونق بخشی به منطقه‌ای کمتر برخوردار کبودرآهنگ است، دعوت به عمل‌آورند.

برای آن استان‌ها بومی‌گرایی از درجه اولویت کمتری برخوردار است و بیشتر به فکر استفاده از پتانسیل‌های دیگران به نفع خود هستند، تفکری که در استان ما حتی برای سرمایه‌گذاران بومی کمتر بهره گرفته می‌شود.

حال جای این سؤال است؛ اگر قرار است این سرمایه‌گذار موفق به سرمایه‌گذاری نشود چرا باید ۲ سال در زمین شطرنج مدیران قرارگرفته و در دست‌آخر کیش‌ومات از زمین خارج شود؟

اگر اشکالی در کار است بهتر نیست از همان ابتدا قبل از قول مساعد و برگزاری جلسات و تنظیم تفاهم‌نامه متعدد و اجازه‌ی استقرار تجهیزات کارگاهی، مراحل تحقیقاتی به‌سرعت طی شده و در همان ابتدا جواب منفی ورود وی به استان داده شود؟ آیا این نوع نگرش بازی با آبروی اشخاص و سرمایه‌گذاران نیست؟ آیا این اقدامات موجب دلسردی دیگر سرمایه‌گذاران نخواهد بود؟

کافی است نگاهی گذار بر اظهارات استاندار همدان طی روز ها اخیر و تاکید وی بر حمایت از سرمایه گذاران بیناندازیم. استاندار همدان در سومین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه برخی درصدد تخریب دولت  بوده و سعی در کمرنگ جلوه دادن خدمات آن دارند، خاطرنشان کرد: «مدیران دستگاه‌های مختلف باید خدمات ارائه‌شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنند و آنها را در جریان فعالیت‌های انجام‌شده قرار دهند چراکه افزایش آگاهی مردم نسبت به خدمات ارائه‌شده، موجب امیدواری و رضایت‌مندی و افزایش میزان دلبستگی مردم به‌نظام می‌شود.» اظهاراتی که بارها و بارها طی 3 سال گذشته و به خصوص طی ماه های اخیر از سو استاندار همدان تکرار شده است. باید بابت تاکید فراوان استاندار بر امر سرمایه گذاری از وی تشکر کرد اما انتظار می‌رود مصادیق این سخنان نیز برای افکار عمومی بیان‌شده تا موجب دلگرمی مردم فراهم آید.

در بخش دیگر این سخنان، استاندار همدان جذب سرمایه‌گذار و احیا واحدهای تولیدی را از اولویت‌های استان همدان برشمرد و گفت: «موانع سرمایه‌گذاری در همدان رفع شده و تنگ‌نظری‌های گذشته وجود ندارد.»

بااین‌وجود از استاندار همدان که همواره تلاش می‌کند به اشتغال  و رشد این استان سروسامان داده و باعث رونق آن شود سؤال می‌شود چرا در مورد پروژه‌ی علی‌صدر روشنگری اتفاق نمی‌افتد؟

تابناک در گفتگویی چندباره با عراقی معاون استاندار همواره این موضوع را درمیان گذاشته و همواره ایشان تاکید داشته اند که این پروژه در چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد جناب آقای عراقی لطفاً بفرمایید که دقیقاً این چند روز آینده کی خواهد بود؟

نقدهای وارده به این اقدامات وقتی قوت می‌گیرد که قنبری فرماندار شهرستان کبودرآهنگ، چندین بار از تریبون‌های مختلف اعلام می‌کند که هفته‌ی آینده کلنگ زنی اتفاق می افتد از دیگر مسئولین پیگر می‌توان به یاری مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر اشاره کرد که پاسخ آن‌چنانی به تابناک نداده و سعی دارد خود را درگیر مسائل رسانه‌ای در خصوص این پروژه را نکند.

حال سؤالی که مطرح است این‌که آیا نمی‌توان باهم دلی و همگرایی همه‌ی مسئولین استان و در رأس آن استاندار سخت‌کوش عزم و اراده‌ی خود را برای پایان دادن به ایجاد شایعات بیشتر و دلسردی مردم از یک سو و سرمایه‌گذاران در سوی دیگر به کار بسته تا تکلیف این پروژه یکسره شود؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
به بخش خصوصی بدید طوری سرمایه گذاری و تولید ثروت می کنه که انگشت به دهن بمانید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار