ولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مصمم بوده و با مشخص کردن اولویت ها به دنبال عملی کردن این سیاست است.
کد خبر: ۲۵۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 25 June 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مصمم بوده و با مشخص کردن اولویت ها به دنبال عملی کردن این سیاست است.

به گزارش مهر، محمود عراقی بعدازظهر شنبه در کمیته عمرانی و انرژی ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: توسعه صنعت نفت کشور از سال ۸۴ تا ۹۲ به حالت نیمه تعطیل درآمده بود اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بار دیگر توسعه فاز جنوبی آغاز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ فاز آن وارد مدار بهره برداری شده و برنامه ریزی ها برای توسعه آن تا فاز ۲۸ انجام شده است، اضافه کرد: دولت امروز باید پاسخگوی مشکلاتی باشد که زیر ساختی از گذشته برای آن ایجاد نشده است.

وی عنوان کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی گسترش صادرات نفتی است اما تا حد امکان باید از صادرات خام این نفت جلوگیری کرد.

عراقی با بیان اینکه دولت توانست صادرات نفت را از ۹۰۰ هزار بشکه به یک و نیم میلیون بشکه برساند، افزود: این امر حاصل دیپلماسی قوی دولت است که باعث شده در این بازار سخت دنیا این میزان صادرات افزایش پیدا کند و در برنامه ریزی ها دولت مصمم است این رقم را به ۲.۵ میلیون بشکه برساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: هر فعالیتی که هم اکنون در استان همدان در حال انجام است باید برحسب اقتصاد مقاومتی باشد چرا که در این بخش سال آینده باید پاسخگو باشیم و به این دلیل کارهای امسال نیازمند یک همت جهادی است.

عراقی افزود: این امر نیازمند شاخص بندی تعریف شده است به طوری که تاکنون ۶۰ شاخص احصا شده و باید برای اجرای آن ها اولویت بندی انجام و پس از انجام برنامه ریزی ها اجرا و روند اجرای آن نیز نظارت شود.

وی بیان کرد: در گردشگری ظرفیت خوبی داریم که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به آن پرداخت چرا که جوهره اقتصاد مقاومتی بر درون زایی تاکیددارد و این در حوزه گردشگری به خوبی به چشم می خورد.

وی افزود: هم اکنون هیچ ایده ای در بخش گردشگری استان مغفول نمی ماند و با طرح آن در کارگروه گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد.
برچسب ها: اقتصاد مقاومتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار