مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ گفت: باید از ورود آرد قاچاق به استان همدان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۲۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 25 June 2016
 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ گفت: باید از ورود آرد قاچاق به استان همدان جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، محمدمهدی فرشچی‌موحد بعدازظهر شنبه در جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر با کارخانجات آرد استان همدان با اشاره به ارسال نامه ای از سوی سازمان صنعت و معدن پیرامون اینکه کارخانه آرد همدان پس از مدتی تعطیلی دوباره بازسازی شده و آماده تحویل آرد است، گفت: مدتی دو کارخانه همدان و ملایر تعطیل بودند که با رایزنی‌های صورت گرفته امسال وارد مدار فروش خواهند شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ با اشاره به فعال بودن ۷ کارخانه آرد در استان همدان عنوان کرد: دو کارخانه دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد که در این صورت اگر دو کارخانه نیز وارد چرخه فروش شوند سهمیه‌بندی آرد ضروری است.

فرشچی موحد سهمیه استان همدان را ۱۳ هزار تن گندم در ماه عنوان کرد و با بیان اینکه این میزان گندم پس از تبدیل به آرد معادل ۱۱ هزار تن می‌شود، گفت: کارخانه‌های آرد همدان با ۲۶ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سهمیه‌بندی کارخانجات آرد استان همدان به دو روش قابل انجام است که یک روش در نظر گرفتن روش مرکز پژوهشکده غلات است، گفت: باید نانوایی‌های آزادپز را ملزم کنیم تا آرد خود را از استان خرید کنند چراکه در حال حاضر بخشی از نیاز نانوایی‌های آزادپز از خارج استان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ با بیان اینکه آمادگی اجرای هر دو روش در استان همدان وجود دارد، گفت: باید از ورود آرد قاچاق به استان همدان جلوگیری کرد.

وی باتاکید بر اینکه ۳۰ درصد آرد استان توسط کارخانه نهاوند، ۲۵ درصد توسط کارخانه مریانج کار، ۵ درصد توسط کارخانه رخشان و ۸ درصد توسط کارخانه سینا، تامین می شود، گفت: درجه‌بندی کارخانه‌های آرد می‌تواند مسیر را برای سهمیه‌بندی بهتر فراهم کند.

FacebookTwitterGoogle+ارسال به


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار