رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه امور مالیاتی نباید به صورت مجرم با فعالان اقتصادی برخورد کند گفت: عدم تطبیق امور مالیاتی با شرایط اقتصادی سبب سردرگمی مؤدیان می‌شود.
کد خبر: ۲۵۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 24 June 2016
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه امور مالیاتی نباید به صورت مجرم با فعالان اقتصادی برخورد کند گفت: عدم تطبیق امور مالیاتی با شرایط اقتصادی سبب سردرگمی مؤدیان می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی اصغر زبردست در جلسه بررسی مسائل مالیاتی استان همدان اظهار داشت: فعالان بخش خصوصی انتظار برخورد مناسب پرسنل اداره مالیات با مؤدیان در بدنه کارشناسی را دارند که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در صورت عدم امکان ارائه کمک فکری به مؤدی، پرسنل نباید به صورت مجرم با فعالان اقتصادی برخورد کنند چراکه رفتار مناسب اولویت کار سازمانهاست.

زبردست با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی ملزم به رعایت قوانین هستند اما عدم تطبیق امور مالیاتی با شرایط اقتصادی باعث سردرگمی مؤدیان شده است، تصریح کرد: کمیته‌ای توسط مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان برای بررسی مصادیق مشکلات مؤدیان با اداره مالیات تشکل شود.

وی با بیان اینکه اداره مالیات با توجه به آگاهی از مشکلات مؤدیان برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارد، بیان کرد:  مسائل و مشکلات با برخورد مناسب سازمانها باید در داخل استان حل شود تا مجبور به بیان مسائل با مسئولان کشوری نشویم.

سید جلال ذوالحواریه مشاور امور مالیاتی اتاق بازرگانی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل از بدو تشخیص شروع می‌شود، خواستار عدم ملاک قرار دادن موضوع فعالیت اقتصادی مشابه در تصمیم‌گیری و اعلام رأی شد.

حمیدرضا المعی دیگر مشاور امور مالیاتی اتاق بازرگانی استان همدان نیز در این جلسه عدم کنترل بر دعوت هیئتها را از علل ایجاد اختلال در نتایج برگزاری جلسات اداره مالیاتی برشمرد و گفت: در صورت عدم حضور مؤدی نباید اعلام رأی شود.

افزایش 50 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 94 سبب شد تا فعالان اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی استان همدان به همراهی استاندار و نمایندگان همدان در مجلس جلسات بسیاری با رئیس و معاونان سازمان امور مالیاتی کشور برای رفع آن داشتند.

در این جلسه فعالان اقتصادی حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود پرداختند و مقرر شد در ماه‌های آینده جلسات بیشتری با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان  برای رفع مسائل فعالان اقتصادی برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار