فرماندار شهرستان رزن گفت: سد شنجور رزن امسال آبگیری می‌شود.
کد خبر: ۲۵۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 24 June 2016
فرماندار شهرستان رزن گفت: سد شنجور رزن امسال آبگیری می‌شود.

به گزارش فارس، فتحعلی حسینی  در رزن با بیان اینکه عملیات اجرای سد شنجور از سال 83 شروع شده است، اظهار کرد: با گذشت 12 سال از ساخت این پروژه تا به امروز، شاهد پیشرفت 93 درصدی آن هستیم.

وی گفت: هدف از ساخت این سد تأمین نیازهای آبی، شرب و صنعت در منطقه به میزان 3 میلیون مترمکعب در سال و تضمین حق‎آبه‎های پایین‏‌دست به میزان 2 میلیون مترمکعب در سال است.

فرماندار شهرستان رزن ظرفیت این سد را 5 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: تا به امروز برای این پروژه 35 میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل آن 10 میلیارد تومان دیگر هم مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در شهرستان دو هدف در دستور کار قرار گرفت که یکی مربوط به ایجاد اشتغال و دیگری حفظ منابع آب است.

حسینی با بیان اینکه با آبگیری سد شنجور بسیاری از مشکلات تامین آب منطقه رفع خواهد شد، افزود: این سد در حدود 95 کیلومتری شمال شرقی شهر همدان و 20 کیلومتری شرق شهرستان رزن و در بالادست روستای شنجور از بخش قروه درجزین واقع شده است.

وی با بیان اینکه مساحت حوزه آبریز 354 کیلومتر مربع است: تصریح کرد: ارتفاع سد از بستر رودخانه 29 متر و طول تاج سد نیز 680 متر است.

انتهای پیام/89036/ط20
برچسب ها: سد شنجور رزن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار