شهردار همدان گفت: امسال پیاده راه سازی خیابان بوعلی به اتمام می رسد.
کد خبر: ۲۵۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 24 June 2016
 شهردار همدان گفت: امسال پیاده راه سازی خیابان بوعلی به اتمام می رسد.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی رسولی پنج شنبه ٣ تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیگیری پروژه های شهرداری با وجود کمبود نقدینگی و نبود پروانه ساختمانی اظهار کرد: زمانی شهرداری به نوعی "آقا اجازه" بود! و انجام هرکاری و برنامه ریزی در هر زمینه ای به حالت دستوری بود و برای انجام امور منتظر تغییر طرح و تعیین تکلیف می ماند اماطی چند سال اخیر  شهرداری آزادی عمل یافته و کارهای زمین مانده و بزرگ را آغاز کرده و تا سالهای آینده ادامه می دهد تا شهری ایده آل داشته باشیم.

وی به طراحی تقاطع های همسطح و غیرهمسطع در این راستا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی مصوبات و طراحی های اولیه و ثانویه پروژه های شهر توسط شهرداری انجام می شود.

وی با اشاره به طرح پیاده راه سازی دوخیابان بوعلی و اکباتان گفت: این طرح چندین سال است به عنوان طرح بالادستی مطرح شده اما به علت مباحث ترافیکی، فرهنگی اجتماعی، محیط زیستی و میراث فرهنگی تا کنون اجرایی نشده بود تااینکه میراث فرهنگی مدعی شد جداره های هسته مرکزی به عنوان هویت شهر نامناسب است.


وی با بیان اینکه بر روی جداره های هسته مرکزی شهر کار شد به طوریکه درگام نخست بین ٣۰۰ تا۴۰۰ مورد از زوائد بصری جمع آوری شد، ادامه داد: برای ساماندهی میدان امام(ره) هفت گام تعیین شده که تا کنون حدود سه گام به مرحله اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری نشست با مدیران عامل بانک ملی ایران و استان و با حضور استاندار طرح ساماندهی جداره بانک ملی همدان نیز طراحی و تهیه می شود تا ضلع دیگر میدان نیز سروسامان بگیرد و میدان امام(ره) به هویت اصلی و اولیه خود بازگردد.

وی تصریح کرد: چندی است شهرداری حتی با وجود نداشتن نقدینگی عملیات اجرایی طرح پیاد راه سازی خیابان بوعلی را آغاز کرده است به طوریکه در نهایت مقرر شده هسته مرکزی میدان هم پارکت شده و به صورت پیاده راه درآید.

رسولی با اشاره به اینکه پس از کف سازی با تهیه طرحی تکلیف مغازه دارهای این خیابان برای ورود به بحث نما آغاز می شود، عنوان کرد: حتی براساس کمیسیون ماده ۵ به دنبال کار کردن بر روی ارتفاع و بلندمرتبه سازی در رینگ اول شهر هستیم تا بتوانیم با امتیازاتی مالکان را از تغییر ارتفاع ملکشان بازداریم و ارتفاع موجود حفظ شود. 

وی بابیان اینکه در رینگ دوم شهر مکان هایی برای ساخت پارکینگ جانمایی شده است، تصریح کرد: سالها قبل به علت جانمایی ایستگاه اتوبوس و تاکسی در اجرای طرح وقفه ایجاد کردیم تا مطالعاتی در این رمینه انجام دهیم اما امسال با تعیین تکلیف موضوع و استقبال اصناف و کسبه این پروژه اجرا می شود چرا که این کار علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، ارتقاء درآمدی مجموعه را درپی خواهد داشت.

وی به ساختمان پزشکان موجود در خیابان بوعلی اشاره کرد و گفت: مراکز درمانی باید به رینگ دوم و سوم شهر کشیده شوند البته در رینگ سوم یکسری نقاط برای استقرار مراکز درمانی و اداری تعریف شده است تا خیابان از حالت شلوغی به علت تجمع و تمرکز این ساختمانها خارج شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان بوعلی قفل و مسدود نمی شود، عنوان کرد: مقرر شده عرض ١۰ متری برای ورود و خروج اضطراری خودروهایی نظیر آمبولانس و آتش نشانی درنظر بگیریم. 

به گفته شهردار همدان، خودروهای برقی نیز برای افرادی که توانایی تردد در مسیر خیابان بوعلی را ندارند درنظر گرفته می شود. 


وی تاکید کرد: امسال پیاده راه سازی خیابان بوعلی به اتمام می رسد به طوریکه قرار است نیروهای امانی با استقرار در کارگاه هایی در قطعه های 50 متری و به صورت دو شیفت کار کنند.

به گفته رسولی، به هیچ وجه پیاده راه سازی خیابان های بوعلی و اکباتان مانع از اجرای طرح بی آر تی و قطار شهری نیست.

وی درخصوص بحث ترافیک شهر همدان نیز اظهار کرد: با نظرات کارشناسی و برگزاری چندین نشست با کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تصمیم به اصلاح هندسی چهارراه سعیدیه و حل گره ترافیکی در این منطقه گرفتیم به طوریکه اجرای این پروژه بین ٢۰۰ تا ٣۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشت البته کمی آن سوتر تقاطع غیرهمسطح پیامبر اعظم(ص) را با اعتباری در حدود ١٧ میلیارد تومان اجرا کردیم و با وجود تقاطعی دیگر در سوی دیگر سعیدیه اصلاح چهارراه را برگزیدیم تا از بارترافیکی موجود بکاهیم در حالیکه ساخت پل در این محل مشکلاتی به همراه داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این طرح ابتدا کارکارشناسی انجام گرفت و در کمیسیون های مختلف بن بست های احتمالی را بررسی کردیم سپس دست به اجرای پروژه زدیم هر چند باز هم دل نگرانی هایی وجود دارد.

شهردار همچنین به بازآفرینی و بازسازی کاروانسراهای شهر همدان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بازآفرینی و بازسازی ۴ کاروانسرا توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری در دست اجراست البته در حال حاضر بازسازی کاروانسرای حاج قربان هم توسط میراث فرهنگی اجرا می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار