رئیس اداره منابع طبیعی ملایر گفت: شب گذشته بیش از 5 هکتار از اراضی پارک جنگلی شاهد در ملایر طعمه حریق شد.
کد خبر: ۲۵۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 23 June 2016
رئیس اداره منابع طبیعی ملایر گفت: شب گذشته بیش از 5 هکتار از اراضی پارک جنگلی شاهد در ملایر طعمه حریق شد.

به گزارش فارس، علی مروت امیری اظهار داشت:  شب گذشته در پی اعلام آتش‌سوزی در ساعت 11 شب در پارک جنگلی شاهد ملایر، حدفاصل بهشت هاجر تا دانشگاه ملایر بلافاصله سه اکیپ از سوی منابع طبیعی، اکیپ‌های آتش‌نشانی ملایر، امداد، ستاد بحران و مسؤولان به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: در این زمینه با توجه به باد بسیار شدید سرعت آتش‌سوزی بالا بود که با تلاش‌های انجام شده تقریباً تا بامداد آتش‌سوزی مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی ملایر با بیان اینکه بیش از 5 هکتار از اراضی، مراتع و درختان این جنگل طعمه حریق شد.

این مسؤول علت آتش‌سوزی را طبق کارشناسی انجام شده اولیه سهل‌انگاری چند نفر از همشهریان عنوان کرد و گفت: این افراد بعد از روشن کردن آتش آن را رها کرده که به علت باد شدید بلافاصله آتش سایر نقاط این پارک جنگلی را دربر گرفته است.

امیری گفت: این پارک در حال حاضر برای امور تحقیقاتی و با توجه به نیاز رشته‌های این دانشگاه تحویل دانشگاه ملایر شده است و منابع طبیعی به آن نظارت دارد.

وی ضمن تقدیر از مسؤولان پارک جنگلی شاهد تصریح کرد: با توجه به موضوع آتش‌سوزی در این پارک جنگلی باید گفت اطلاع‌رسانی و تلاش به هنگام مسؤولین این پارک باعث شد تا نیروهای آتش‌نشانی و ستاد بحران به موقع اقدام کرده و از شدت بیشتر حادثه جلوگیری شود.


رئیس اداره منابع طبیعی ملایر با بیان اینکه بیش از 4 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی جزء جنگل‌هاست، افزود: از این میزان بیش از یک هزار هکتار جنگل در دست کاشت است.

وی با اشاره به اینکه پارک جنگلی شاهد نیز با 200 هکتار جزء جنگل‌های دست کاشت محسوب می‌شود و با توجه به وسعت بالای این پارک و نظارت‌های لازم، یک سهل انگاری کوچک باعث این حادثه شد.

امیری بیان کرد: در فصل تابستان آتش‌سوزی در باغات و مراتع و کشتزارها به ویژه در مناطق روستایی افزایش پیدا می‌کند که ضرورت دارد مردم در موقع حضور و تفریح در بوستان‌ها، پارک‌های جنگلی و اراضی منابع طبیعی مسائل ایمنی را رعایت کرده تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برآورد خسارت وارد شده با اعزام کارشناسان به منطقه در دست بررسی است که به زودی میزان خسارت اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار