جاده سد اکباتان فضای مناسبی برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی و عرضه کالاها و تولیدات روستاییان آن منطقه است.
کد خبر: ۲۵۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 23 June 2016
 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان گفت: جاده سد اکباتان فضای مناسبی برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی و عرضه کالاها و تولیدات روستاییان آن منطقه است.

حسین افشاری در کارگروه گردشگری شهرستان همدان افزود: هدف از ایجاد بازارچه های صنایع دستی برای عرضه کالاها و تولیدات مردم روستاهای اطراف سد اکباتان، توسعه گردشگری و ایجاد منبع درآمد برای مردم آن منطقه است.

وی اضافه کرد: جاده سد اکباتان با ثبت جهانی شدن روستاهای ورکانه و ارزانفود در آینده نزدیک با افزایش تردد مواجه می شود لذا باید ظرفیت رفت و آمد این جاده افزایش یابد.

وی بر تعریض و ساماندهی جاده سد اکباتان تاکید کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی باید محل های خاصی را در این جاده برای پارکینگ خودرو متناسب با حجم تردد مسیر در نظر بگیرد.

وی بر رعایت حریم سد اکباتان که منبع تامین آب آشامیدنی مردم همدان است تاکید کرد و ادامه داد: اگر قرار است در این مسیر جاذبه توریستی ایجاد شود باید مراقب باشیم که موجب آلودگی آب آشامیدنی منطقه نشود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان همدان نیز گفت: هم اکنون بیشتر کسانی که جاده سد اکباتان را به عنوان منطقه گردشگری مورد استفاده قرار می دهند بومی هستند و مدت اقامت آنها حدود چهار ساعت است لذا ایجاد اقامتگاه شبانه در این منطقه ضروری نیست .

رضا الوندی افزود: با توجه به آثار تاریخی روستای ارزنفود که در این مسیر قرار دارد باید طرح گردشگری کاملی برای این منطقه تدوین شود. 

مسیر سد اکباتان همدان هم به لحاظ چشم انداز طبیعی و هم به لحاظ وجود سد اکباتان پتانسیل مناسبی برای گردشگری محسوب می شود.

طول این مسیر 21 کیلومتر بوده که 17.5 کیلومتر آن آسفالت است و روستاهای یلفان، شمس آباد، علی آباد ، ورکانه ، ارزانفود و تکمه داش در این مسیر قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار