طبق بررسیهای صورت گرفته آلودگی هوای همدان در دو روز گذشته بیشتر منشا داخلی داشت.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 23 June 2016
 معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طبق بررسیهای صورت گرفته آلودگی هوای همدان در دو روز گذشته بیشتر منشا داخلی داشت.

به گزارش ایرنا، رضا دانش پژوه افزود: یک توده گرد و غبار عصر سه شنبه از نواحی غربی کشور وارد استان همدان شد.

وی اضافه کرد: این توده گرد و غبار ابتدا نیمه شمالی استان را تحت تاثیر قرار داده و وضعیت هوای شهرستانهای همدان، اسدآباد، ملایر و کبودرآهنگ را در حالت هشدار و بحران قرار داد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: عصر روز گذشته کیفیت هوای همدان به حالت عادی بازگشت.

دانش پژوه افزود: در صورت تفاوت بالا بین اعداد پی ام 10 و پی ام 2.5 می توان نتیجه گرفت که منشا گرد و غبار داخل کشور است که در آخرین مرحله ورود توده گرد و غبار شاهد چنین ارقامی بودیم.

وی بیان کرد: همچنین اگر اعداد پی ام 10 و پی ام 2.5 به هم نزدیکتر باشند می توان نتیجه گرفت که منشاء گردوغبار خارج از کشور است.

وی خشک شدن تالابها، سست شدن و فرسایش خاک، بیابانی شدن مراتع، انجام فعالیتهای عمرانی و فعالیتهای معدنی را در بروز ریزگرد موثر دانست.

در سالجاری پنج توده گرد و غبار در مقاطع مختلف بویژه اواخر خرداد تاکنون هوای همدان را آلوده کرده است در تمامی مراحل اسدآباد آلوده ترین شهرستان بوده است.

در آخرین مرحله که روز سه شنبه هفته جاری رخ داد غلظت هوا در اسدآباد با 556 میکروگرم بر متر مکعب در شرایط بحرانی ، همدان و نهاوند با 443 و 431 میکروگرم بر مترمکعب در شرایط اضطرار و ملایر با 364 میکرو گرم بر متر مکعب در شرایط هشدار قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوای سالم 150 میکروگرم بر متر مکعب است و در صورتی که غلظت هموا بین 150 تا 250 قرار گیرد در شرایط اضطرار، 250 تا 350 شرایط اضطرار و بیش از 350 میکرو گرم بر متر معکب شرایط بحرانی آلودگی هوا محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار