مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 22 June 2016
مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) در نهاوند خبر داد.

به گزارش مهر، امیر بحیرایی از برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت لیالی قدر و ایام شهادت امیر مؤمنان حضرت علی(ع) در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: هم‌زمان با فرارسیدن لیالی قدر و ایام حزن و اندوه شهادت پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع)، کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند با همکاری گروه نمایش ققنوس و هیئت تعزیه‌خوانی حضرت شاهزاده علی‌اصغر نهاوند اقدام به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی می کند.

بحیرایی هدف از برگزاری این نمایش آیینی را ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروزی وزنده نگه‌داشتن آیین و سنت تعزیه در ایامی غیر از ماه محرم دانست و اظهار کرد: ابزارهای هنری در جامعه امروز مدام در حال تغییر است و تعزیه‌ای در این فضا موفق و با طراوت خواهد بود که بتواند با نگهداری اصالت و روح تعزیه، نوگرایی را در آن تعمیم بخشد.

وی ادامه داد: اصل نمایش تعزیه، تطهیر شدن و به آرامش رسیدن مخاطب تعزیه است و تعزیه بیان تعلقات مذهبی در قالب هنر بوده که باعث تأثیرگذاری بسیار آن شده است.

وی با تأکید بر اینکه این نماش آیینی نشات گرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است گفت: اگر تمام اصول نمایش در تعزیه به کار گرفته شود نه‌فقط در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بلکه در تمامی ایام سال می‌توانیم شاهد برگزاری این نمایش مذهبی باشیم.

بحیرایی بابیان اینکه تعزیه به‌خوبی می‌تواند روحیه انقلابی و ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کند، گفت: در تعزیه زبان هنر در راستای تعظیم شعائر مذهبی به کار گرفته شد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند خاطرنشان کرد: این مراسم در روزهای ۲۰ رمضان ساعت ۲۱:۳۰ ، ۲۱ رمضان ساعت ۱۶ و ۲۲ رمضان ساعت ۲۱:۳۰ در محل میدان قیصریه جنب مرقد مطهر شاهزاده برگزار خواهد شد.

وی خسرو اسماعیلی، محمد اسماعیلی، رضا ساکی، پیمان حامدی، محمدرضا روستایی را از مجریان این برنامه معرفی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار