اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی و استفاده نکردن از فرصت ها و منابع خدادی نیست بلکه استفاده بهینه از فرصت‌ها است.
کد خبر: ۲۵۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 22 June 2016
 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با تاکید بر لزوم تبیین راهکارهای عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اثرگذاری دارند.

به گزارش مهر، رضا قیاسی چهارشنبه درنشست هم اندیشی فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان افزود: اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی و استفاده نکردن از فرصت ها و منابع خدادی نیست بلکه استفاده بهینه از فرصت‌ها است.

وی تأکید کرد: اقتصادی مقاومتی بر پنج رکن دانش‌محور، عدالت محور، مردمی، درون‌زا و برون‌زا تدوین شده است که باید به هر یک از آنها در جایگاه خود توجه ویژه کرد چراکه  اجرایی شدن این محورها، رشد اقتصادی ۸ درصدی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به گسترش روابط با منطقه و جهان، پس از برجام می توان با استفاده از این فرصت بدست آمده در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان اظهار داشت: در زمینه علمی نیز ایران اسلامی پیشرفت های خوبی داشته و با وجود دارا بودن یک درصد از جمعیت جهان دو درصد تولید علم را اختیار دارد.

وی گفت:  ایران اسلامی رتبه ۱۵ را در ارائه مقالات علمی و پژوهشی در جهان را دارد و همین پیشرفت ها باعث شده دشمنان ما  وارد عرصه مذاکرات شوند.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت های کشور به نحو احسن استفاده کرد و قطعا دانشگاه ها به خصوص دانشگاه صنعتی همدان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی را تشکیل داده است و در استان همدان نیز این ستاد با چهار کمیته و به ریاست استاندار همدان تشکیل شده و فعالیت ها خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

معاون استاندار همدان گفت: استاندار همدان در قالب کمیته صنعت در استان همدان از چند سال پیش تمام توان خود را بر محور اقتصادی گذاشته و تا کنون نیز نتایج خوبی در این راستا بوجود آمده است.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در رفع موانع تولیدی و صنعتی تلاش ها و اقدامات ارزنده ای داشته است و در استان همدان بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی احیا شدند.

قیاسی گفت:  سرمایه گذاران خوبی در عرصه تولید پس از برجام وارد استان شده اند که امیدواریم اولین استانی باشیم که واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و طرح هایی که هنوز به تولید نرسیده اند را به نتیجه برسانیم.

وی عنوان کرد: در این راستا نیازمند همراهی و هم فکری دانشگاهیان هستیم و امیدواریم مجموعه دانشگاه صنعتی بتواند نقش خود را در عرصه صنعت استان ایفا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار