کسب رزق و روزی طاهر و طیب از بهترین موهبت های آسمانی برای انسان است و در مقابل یکی از بدبختی های انسان این است که روزی حرام داشته باشد چراکه برخی سلب توفیق ها نتیجه روزی شبهه‌ناک و حرام است.
کد خبر: ۲۴۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 22 June 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برخی سلب توفیق ها نتیجه روزی شبهه‌ناک و حرام است.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی به مناسبت فرا رسیدن روز اصناف در سالن اجتماعات بانک ملی همدان و در جمع کسبه و بازاریان همدان با اشاره به اینکه ارزش کاری کسبه از منظر دین خدا بسیار بالاست، بیان کرد: کسب رزق و روزی طاهر و طیب از بهترین موهبت های آسمانی برای انسان است و در مقابل یکی از بدبختی های انسان این است که روزی حرام داشته باشد چراکه برخی سلب توفیق ها نتیجه روزی شبهه‌ناک و حرام است.

وی با بیان اینکه یکی از بدی های وضع فعلی کشور این است که همه می خواهند دانشگاه بروند و تحصیلات داشته باشند، افزود: تحصیلات بالا مانع ورود فرد به حرفه کاسبی می شود چراکه شخص به دنبال پشت میز نشینی و دریافت حقوق بالا است.

امام جمعه همدان در ادامه خطاب به بازاریان با بیان اینکه از نشستن بر سر سفره بیت المال رنج می برم و به شما کسبه غبطه میخورم که روزی حلال دارید، بیان کرد، گفت: ممکن است شما کسبه و بازاریان روزمرگی شامل حالتان شود ولی حلال‌ترین روزی این است که کسی با عرق پیشانی نان به دست آورده و از آن استفاده کند.

آیت الله محمدی در خصوص زمزمه های دریافت حقوق ۸۰۰ میلیونی در تهران که ظاهرش خوب است اما انسان را بدبخت می کند، گفت: فقر بد است و برای انسان آبرودار قبر شیرین تر از فقر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در حقیقت فقر یک آفت است و کسانی که فقیر نیستند و تمکن مالی دارند باید به فقرا کمک کنند، گفت: این ماه بهترین فرصت است تا انسان به اوج برسد.

آیت الله محمدی با بیان اینکه داشتن پول به قدری خوب است که انسان آبرویش حفظ شود و از طرفی بدمستی نیز نیاورد چراکه افرادمست شهوت و مست قدرت و مست ثروتند آب از سرشان گذشته است، عنوان کرد: باید خدا را شکر کرد که نه فقیر هستیم که دین و ایمانمان را باد ببرد و نه آنچنان مرفه که ثروت های بادآورده حرام دینمان را ببرد.

امام جمعه همدان در پایان گفت: فقر بسیار گزنده است و ثروت بیش از نیاز نیز مورد بیچارگی است مگر اینکه ازآن در راه خدا انفاق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار