کیفیت هوای سه شهرستان اسدآباد، نهاوند و همدان در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس قرار دارد.
کد خبر: ۲۴۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 22 June 2016
 معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: کیفیت هوای سه شهرستان اسدآباد، نهاوند و همدان در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش تابناک همدان، رضا دانش پژوه افزود: یک توده گرد و غبار عصر سه شنبه از نواحی غربی کشور وارد استان همدان شد.

وی اضافه کرد: این توده گرد و غبار از ظهر روز گذشته ابتدا نیمه شمالی استان را تحت تاثیر قرار داده و وضعیت هوای شهرستانهای همدان، اسدآباد، ملایر و کبودرآهنگ را در حالت هشدار و بحران قرار داد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: شدت غلظت هوا در ساعت 20 روز گذشته به اوج رسید بگونه ای که غلظت هوا در اسدآباد با 556 میکروگرم بر متر مکعب در شرایط بحرانی ، همدان و نهاوند با 443 و 431 میکروگرم بر مترمکعب در شرایط اضطرار و ملایر با 364 میکرو گرم بر متر مکعب شرایط هشدار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: وضعیت آلودگی هوا از ساعت 22 شب گذشته به مراتب کاهش یافته بگونه ای که برخی از شهرستانها از شرایط بحرانی و اضطرار خارج شدند.

وی بیان کرد: هم اینک غلظت گرد و غبار در شهرستان همدان 214میکروگرم بر متر مکعب، اسدآباد 317 میکروگرم بر متر مکعب و نهاوند 186میکروگرم بر متر مکعب است و هوای مابقی شهرستانها در حالت عادی قرار دارد.

وی وجود کوهستان الوند و باغات نهاوند را عاملی برای کاهش آلودگی در شهرستانهای همدان و نهاوند دانست و گفت: ملایر بواسطه وجود دشت های نیمه بیابانی و اسدآباد نیز بخاطر قرار گرفتن در سوی دیگر ارتفاعات الوند از گزند گرد و غبار در امان نیستند.

شاخص کیفیت هوای سالم 150 میکروگرم بر متر مکعب است و در صورتی که غلظت هموا بین 150 تا 250 قرار گیرد در شرایط اضطرار، 250 تا 350 شرایط اضطرار و بیش از 350 میکرو گرم بر متر معکب شرایط بحرانی آلودگی هوا محسوب می شود.

هوای اسدآباد در وضعیت هشدار  

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر وضعیت هوای شهرستان اسدآباد در وضعیت هشدار قرار دارد.

رامین رمضانی افزود: هم‌اکنون  غلظت آلودگی هوا در این شهرستان ٢۵٠ میکروگرم بر مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی هوای شهرستان ناشی از ریزگردها و گردوغبار چندان نگران‌کننده نیست، ادامه داد: با قرار گرفتن غلظت آلودگی بیش از ۴۶٠ میگروگرم بر مترمکعب وضعیت هوا به مرحله بحران خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، رمضانی خاطرنشان کرد: قاعدتا با ورود ریزگردها از سمت استان کرمانشاه به سمت اسدآباد در حال حاضر این شهرستان آلوده‌ترین شهرستان در استان از نظر وضعیت هوا ناشی از ریزگردها است.



هوای همدان هم چنان ناسالم است




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار