مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان از افزایش ۳۱ درصد سطح زیرکشت گیاهان دارویی در همدان خبر داد و گفت: تولید گیاهان دارویی امسال در همدان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۴۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 22 June 2016
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان از افزایش ۳۱ درصد سطح زیرکشت گیاهان دارویی در همدان خبر داد و گفت: تولید گیاهان دارویی امسال در همدان افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، حجت الله شهبازی با اعلام اینکه استان همدان رتبه سوم تولید گیاهان دارویی در کشور را دارد، اظهار داشت: بیش از 95 درصد رازیانه و 46 درصد گشنیز کشور در استان همدان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح گیاهان دارویی استان زیرکشت 31 درصد و تولید 32 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در سال 1393، چهار هزار و 529 هکتار که در سال گذشته به پنج هزار و 951 هکتار افزایش یافت.

شهبازی میزان تولید گیاهان دارویی سال گذشته را 15 هزار و 52 تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به تولید 11 هزار و 427 تنی سال 1393، رشد داشته است که نتیجه فرهنگ‌سازی و فراهم کردن زمینه کشت این محصول بوده است.

وی بیان کرد: محصولاتی از جمله گشنیز و رازیانه به ترتیب با چهار هزار و 105 و هزار و 800 به عنوان گیاهان دارویی قلمداد می‌شوند که بیشترین سطح زیرکشت استان همدان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: تولید دو محصول گشنیز و رازیانه به ترتیب 10 هزار و 254 و چهار و 500 تن است که بیشترین میزان تولید گیاه دارویی کشت شده استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: تعداد گیاه دارویی زیرکشت در استان پانزده محصول شامل آرتیشو، آویش، بابونه، بادرنجبویه، رازیانه، زیره سبز، سنبل الطیب، کاسنی، کدو طبی، کنگر فرنگی، گاوزبان، گشنیز، گل همیشه بهار، ماریتغال و مرزنجوش است که دانه، برگ، ساقه، گل و ریشه آنها مصرف دارویی دارد.

شهبازی چهار شهرستان نهاوند، رزن، ملایر و فامنین را جزء اصلی‌ترین تولیدکنندگان گیاه دارویی استان همدان نام برد و گفت: شهرستان نهاوند با 4 هزار و 126 هکتار و تولید 10 هزار و 527 تن برترین و شهرستان رزن با سطح زیرکشت هزار و 800 هکتار و تولید چهار هزار و 500 تن در رتبه بعدی کشت و تولید گیاهان دارویی قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: آمارهای تولید بیان شده فقط شامل سطوح زیرکشت بوده و شامل برداشت‌هایی که از عرصه منابع طبیعی و گیاهان دارویی خودرو انجام می‌شود، نیست.

وی عنوان کرد: تولید گیاهان دارویی از طریق کشت از صدمه به عرصه‌های طبیعی جلوگیری کرده و امکان پایش تولید و عقد قرارداد با شرکتهای تولیدی، فرآوری و بسته‌بندی داروهای گیاهی را فراهم می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار