تا زمانی که شبکه فاضلاب شهر همدان تکمیل نشده تخلیه فاضلاب در رودخانه‌های همدان امری طبیعی است.
کد خبر: ۲۴۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 21 June 2016
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان از پیشرفت ۵۰ درصدی شبکه اصلی و فرعی فاضلاب همدان خبر داد و گفت: تا زمانی که شبکه فاضلاب شهر همدان تکمیل نشده تخلیه فاضلاب در رودخانه‌های همدان امری طبیعی است.

به گزارش تسنیم، فرهاد بختیاری‌فر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید گاز و بیوگاز در بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب همدان پس از نهایی شدن بخش لجن اجرایی می‌شود و این در حالی است که بخش لجن 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط تولید گاز از طریق بخش لجن و تولید برق از این گاز امکان پذیر نیست، گفت: پس از تکمیل و نهایی شدن پروژه بخش لجن از سرمایه‌گذاران متعددی دعوت می‌شود تا برای ایجاد فرآیند تولید گاز اقدام کنند.

بختیاری فر با اعلام اینکه برای تکمیل بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب همدان 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: امسال هشت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده ولی تاکنون تخصیصی نداشته ولی پیمانکار پروژه هنوز فعال است.

وی با اعلام اینکه پساب تصفیه خانه همدان برای تزریق در سفره‌های زیرزمینی طراحی شده است، گفت: هدف اولیه رسیدن به کیفیتی از پساب است که که قابلیت تزریق به منابع آب زیرزمینی داشته و دارای نیترات و فسفات استانداری باشد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان اظهار داشت: ظرفیت تولید تصفیه خانه فاضلاب همدان هزار و 100 لیتر در ثانیه است که 470 لیتر در ثانیه معادل 15 میلیون مترمکعب در سال نیاز نیروگاه مفتح است و مابقی را می‌توان برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی مصرف کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای خط انتقال پساب تا منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد بر عهده شرکت آب منطقه‌است که باید توسط آنها نیز اجرایی شود، گفت: راهکار اجرایی انتقال پساب به جهان آباد مشخص  نشده است ولی رقم زیادی برای اجرا نیاز ندارد.

بختیاری فر با اعلام اینکه شبکه اصلی و فرعی فاضلاب همدان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای اینکه شهر همدان به طور کامل تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرد به 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا شرکت آبفا از تخلیه فاضلاب در رودخانه‌های همدان جلوگیری نمی‌کند، اظهار داشت: تا زمانی که شهر همدان به‌طور کامل تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار نگیرد تخلیه فاضلاب در رودخانه‌های همدان امری طبیعی است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه از 120 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز برای شبکه فاضلاب 30 میلیارد تومان بابت اجرای کلکتورهای اصلی شهر همدان هزینه می‌شود، اظهار داشت: اجرای 130 کیلومتر شبکه فاضلاب پیش‌بینی و طراحی شده که 69 کیلومتر از آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در هشت شهرستان به غیر از شهرستان بهار طرح فاضلاب پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا تصفیه خانه شهرستان فامنین از طریق روش مالی  BOT اجرایی شود و دولت خرید تضمینی پساب فاضلاب را در دستور کار قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار