معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب همدان از خطای ۳ تا ۴ درصدی اندازه‌گیری در کنتورهای خراب همدان خبر داد و گفت: ۶۵ هزار مشترک پرمصرف در همدان شناسایی شد.
کد خبر: ۲۴۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 21 June 2016
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب همدان از خطای ۳ تا ۴ درصدی اندازه‌گیری در کنتورهای خراب همدان خبر داد و گفت: ۶۵ هزار مشترک پرمصرف در همدان شناسایی شد.

به گزارش تسنیم، سعید عبدالله‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشترکانی که 2 برابر الگوی مصرف آب استفاده می‌کنند به‌عنوان مشترک پرمصرف شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب در همدان 18 مترمکعب در ماه است، افزود: مشترکانی که در ماه بیشتر از 36 مترمکعب آب مصرف کنند، پرمصرف شناخته می‌شوند و براین اساس 4 درصد از مشترکان معادل 16 هزار مشترک همدانی پرمصرف هستند.

عبداله زاده با اعلام اینکه پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی معیار شناسایی مشترکان پرمصرف نیز تغییر کرد، گفت: براساس این تغییر مشترکانی که بیش از 20 مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند پرمصرف شناخته می‌شود که تعداد این مشترکان به 65 هزار فقره می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امکان آموزش و کاهش میزان مصرف به این تعداد مشترک در مدت یک سال وجود ندارد، گفت: ویل برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که مصرف این تعداد مشترک را به کمتر از 20 مترمکعب در ماه کاهش دهیم.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب همدان با اعلام اینکه برنامه‌ و دستورالعملی برای افزایش آب‌بها ابلاغ نشده است، گفت: البته افزایش قیمت آب بها برای امسال پیش‌بینی نمی‌شود.

وی درباره خطای اندازه‌گیری کنتورهای آب در همدان نیز عنوان کرد: کنتورهای خراب توسط شرکت آبفا آزمایش و مشخص شد سه تا چهار درصد از کنتورها خطای اندازه‌گیری دارند که البته براساس آزمایشها 99 درصد این خطاها به سود مشترک بوده و میزان آب مصرفی را کمتر نشان می‌دهد.

عبدالله زاده با اعلام اینکه در استان همدان از 404 هزار کنتور موجود هشت و هزار و 500 کنتور خراب هستند، گفت: سال گذشته چهار و 600 دستگاه کنتور در همدان تعویض شده و امسال نیز تلاش بر افزایش این میزان است.

وی مانده مطالبات شرکت آب و فاضلاب همدان را هفت میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سرانه تولید آب در استان همدان 230 تا 240 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف 180 لیتر در شبانه روز است.

سعید میرزایی نیز در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته 73 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای شرکت آب و فاضلاب استان همدان مصوب شد که از این میزان 20 میلیارد و 300 میلیون تومان معادل 28 درصد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پیگیری‌های بسیاری برای جذب اعتبارات انجام شد، گفت: البته برای جذب اعتبارات مصوب تا پایان تیرماه امسال نیز فرصت وجود دارد که امیدواریم شاهد تخصیص مناسبی از اعتبارات باشیم.

میرزایی سامعی با بیان اینکه از ردیفهای متعددی برای شرکت آبفا همدان اعتبار مصوب شده بود، گفت: برای نمونه از محل اعتبارات ماده 180 سال گذشته ریالی به شرکت آب و فاضلاب استان همدان تخصیص پیدا نکرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا همدان نیز در این جلسه گفت: کنترل فشار یکی از مقوله‌هایی است که در مدیریت مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد که خوشبختانه در استان همدان به خوبی اجرایی شده و سبب کاهش تولید آب شده است.

حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه آب با فشار مشخصی تحویل مشترکان می‌شود، تصریح کرد: اگر ساختمان یا مجتمعی بیشتر از حد مجاز ساخت و ساز داشته باشد باید فشار موردنیاز خود را تامین کند و شرکت آبفا تا طبقات سوم و چهارم می‌توان آب را در اختیار مشترکان قرار دهد در غیر این صورت خود مالک باید فشار لازم را فراهم کند.

وی با با اعلام اینکه برای کنترل فشار و مدیریت مصرف در نقاط مختلف شهر شیرهای فشارشکن نصب شده است، گفت: در مناطقی که شیرفشار شکن نصب می‌شود اعتراضات مردمی مورد بررسی قرار گرفته و فشار براساس نیاز مردم تنظیم می‌شود.

وی با اعلام اینکه شبکه فاضلاب شهر همدان کمتر از 50 درصد پیشرفت دارد که با تکمیل اعتبارات اتمام می‌یابد، اظهار داشت: همدان دارای شبکه سنتی فاضلاب بوده که فاضلابها وارد رودخانه می‌شد و تا زمانی که شبکه مدرن تکمیل نشود نمی‌توان گفت که فاضلاب از رودخانه‌های همدان پاک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار