از ابتدای امسال تاکنون در راستای برخورد با واحدهای آلاینده خدماتی و تولیدی فعال متخلف در استان همدان ۷۴ اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.
کد خبر: ۲۴۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 21 June 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در راستای برخورد با واحدهای آلاینده خدماتی و تولیدی فعال متخلف در استان همدان ۷۴ اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

به گزارش تسنیم، محمدرضا محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: در حوزه محیط زیست انسانی از 5 واحد متخلف از جمله واحدهای تولیدی پودر سیلیس، پودر کربنات کلسیم، روده پاک‌کنی، دهیاری 2 روستا و کشتارگاه دام در شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد و همدان در محاکم قضایی شکایت شد که به دستور دادستان کشتارگاه دام پلمب و تعطیل شد و دیگر پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی قضایی قرار دارند.

وی افزود: همچنین 5 پرونده در حوزه محیط زیست انسانی در سال گذشته در محاکم قضایی تشکیل شده بوده که امسال در بررسی‌ها منجر به صدور رأی و تعیین کیفرهای جزای نقدی و حبس تعزیری توسط دادستان مربوطه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در راستای برخورد با واحدهای آلاینده خدماتی و تولیدی فعال در استان همدان 74 اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای 13 دهیاری و 2 شهرداری در استان همدان اخطاریه قانونی محیط زیست صادر شده است، گفت: جرم انگاری تخریب محیط زیست یکی از سیاست‌‎های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است که باید در اولویت امور مرتبط با حفاظت از محیط زیست قرار گیرد.

محمدی از تشکیل 10 پرونده تخلف از قانون صید و شکار در شهرستان‌های ملایر، همدان، اسدآباد و نهاوند خبر داد و افزود: در این راستا 12 نفر متخلف به جرم صید غیرمجاز ماهی، نگهداری وحوش، تخریب تالاب، اتلاف وحوش و توهین و فحاشی به مأموران محیط‎بانی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: 12 پرونده تخطی از قانون شکار و صید نیز در سال گذشته به مراجع قضایی ارجاع داده شده بود که منجر به صدور رأی برای 16 نفر متهم به جرم صید ماهی، نگهداری وحوش، خرید و فروش پرندگان، نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز، شکار غیرمجاز و تخریب محیط زیست بنا بر نظر محاکم قضایی شد.

بازگشت 54 گونه جانوری به زیستگاه طبیعی

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به بازگشت 54 گونه جانوری به زیستگاه طبیعی خود اظهار داشت: این پرندگان شامل 8 قطعه کبک، 7 بهله دلیجه، 7 بهله سارگپه، 4 قطعه بوتیمار، 10 قطعه مرغ مینا، 4 قطعه طرقع، 4 قطعه جغد، یک قطعه لک‌لک، یک قطعه فاخته، یک قطعه باکلان و 2 قطعه عقاب می‌شود.

عادل عربی با اشاره به رهاسازی یک قلاده روباه و یک قطعه لاک پشت در زیستگاه طبیعی افزود: این پرندگان و حیوانات دچار ضعف جسمانی شده بودند که بعد از تیمار و رسیدکی به آنها توسط ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها در زیستگاه خود رها شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار