معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از بدهی 180 میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه به این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 21 June 2016
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از بدهی 180 میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه به این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس، محمدرضا عبادیان با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: این روزها سه برنامه جامع در حال پیگیری است که از آن جمله می‌توان به برنامه عملیاتی بخش درمان اشاره کرد که هر روز ساعت‌ها وقت صرف آن می‌شود.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه درمان در دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت:‌ هماهنگ با سایر دانشگاه‌ها نقشه درمان استان را تا افق 1404 طراحی کرده‌ایم که این کار به صورت هماهنگ با برنامه دانشگاه‌های قطب غرب کشور پیش می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: بر اساس این نقشه، موارد مورد نیاز درمان از نظر پزشک متخصص، تعداد بیمار، تعداد بیمارستان و تخت بیمارستانی و سایر موارد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سند 10 ساله استانی، به وزارت بهداشت ارسال می‌شود تا آنجا طراحی شده و به عنوان سند کشوری در اختیار مسؤولان نظام قرار گیرد.

عبادیان گفت: بیشترین موضوعی که در سند مورد توجه قرار گرفته، بحث جمعیتی است، با این عنوان که به ازای چقدر جمعیت چه امکاناتی باید پیش‌بینی شود و تمام وضع موجود که پیش‎زمینه سند است، احصا شود.

وی با اشاره به پیگیری پروژه‌های در دست اقدام، افزود: در حوزه درمان پروژه‌های پنج‎گانه شامل بلوک‌های زایمانی، مراکز تشخیص و درمان سرطان، آی‌سی‌‌یو، بخش‌های ویژه و اورژانس‌های بیمارستانی به عنوان پروژه مفصل و ویژه استان در دست اقدام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تقریباً بیشتر پروژه‌ها تأمین اعتبار شده‌اند، گفت: تعدادی از پروژه‌ها نظیر مرکز جامع سرطان در بیمارستان بعثت و برخی کلینیک‌های ویژه در همدان، ملایر و نهاوند احتمالاً در سال 96 به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه خرید بخش مهمی از شتاب‌دهنده‌های مرکز جامع سرطان نیازمند تأمین اعتبار است تا از خارج تهیه شود، افزود: این پروژه در مرحله مناقصه است و چون پروژه مفصلی است احتمالاً امسال به بهره‌برداری نرسد.

عبادیان با بیان اینکه بخش از اعتبارات آن از سوی وزارتخانه تأمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این مرکز بسیاری از بیماران که برای تشخیص و درمان سرطان به تهران یا خارج از کشور سفر می‌کنند، در استان درمان خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در بخش درمان گفت: از لحاظ نحوه ارائه خدمات در اوج ایجاد رضایتمندی در جامعه هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مشکل ویژه درمان، افزود: بحث مفصل عدم وصول مطالبات از بیمه‌ها مشکل اصلی ماست، به طوری که از بعضی بیمه‌ها یک سال می‌شود پولی نگرفته‌ایم در حالی که همچنان بیماران‌ زیر پوشش آنها را درمان می‌کنیم.

وی ادامه داد: نتیجه این موضوع این است که به اکثر پزشکان و پرستاران نتوانسته‌ایم کارانه پرداخت کنیم و به همین منظور بسیاری از شرکت‌های دارویی در حال ورشکستگی هستند و شرکت‌های تجهیزات پزشکی نیز به شدت دچار مشکل شده‌اند.

عبادیان بیان کرد: در بحث خرید تجهیزات پزشکی بسیاری از بیماران نیازمند پروتز، پشت نوبت هستند و فقط توانسته‌ایم اعمال جراحی اورژانسی نیاز به جراحی پروتز را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی با سازمان‌های بیمه‌گر داشته‌ایم و از فعالیت‌ مدیران آنها در استان قدردانی می‌کنیم، گفت: مشکل بیمه کشوری است و این‌طور نیست این معضل فقط در استان وجود داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مجلس و دولت باید فکری به حال بیمه‌ها خصوصاً بیمه سلامت و تأمین اجتماعی کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

 وی افزود: شرکت‌های بیمه بالغ بر 180 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی همدان بدهی دارند و در نتیجه ما به شرکت‌های دارویی تجهیزات پزشکی، خدمات پزشکی و کارکنان بیمارستان‌ها بدهکار هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار