وجود موازی کاری یکی از اشکالات برنامه های اوقات فراغت در این استان است.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 21 June 2016
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: وجود موازی کاری یکی از اشکالات برنامه های اوقات فراغت در این استان است.

به گزارش ایرنا، سردار غلامعلی ابوحمزه روز سه شنبه در آئین افتتاح برنامه های طرح جوانه های صالحین اظهار کرد: هماهنگی و وحدت رویه ای بین دستگاههای استان در جهت گیری ها نیست و این امر موجب شده که آمارهای ارائه شده در زمینه اوقات فراغت سه ماهه تابستان، تکراری باشد.

وی اظهار کرد: برخی جوانان و نوجوانان برای بهره گیری از برنامه های جوانه های صالحین علاوه بر شرکت در برنامه های پایگاه مقاومت بسیج در برنامه های پیش بینی شده از سوی نهادهای فرهنگی و آموزشی از جمله آموزش پرورش یا جمعیت هلال احمر و سازمان تبلیغات نیز حضور می یابند.

وی گفت: سپاه و بسیج به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیازهای روحی، تربیتی، فکری و مهارت آموزی جمعیت یک میلیون و 750 هزار نفری همدان نیست بلکه نیازمند شکل گیری هم افزایی و انسجام در تمامی دستگاههای استان هستیم، 
سردار ابوحمزه با تاکید براینکه باید از ارائه آمارهای تکراری اوقات فراغت جلوگیری کرد افزود: دستگاههای مختلف که برنامه برای اوقات فراغت تابستان دارند باید از ارائه آمارهای تکراری اوقات فراغت جلوگیری کنند تا شمار جوانها و نوجوانهایی که از این برنامه ها بهره مند می شوند، به طور دقیق مشخص شود.
وی اظهار کرد: هر چند حضور یک جوان همزمان در برنامه های بسیج، هلال احمر و دیگر دستگاه ها ایرادی ندارد ولی ارائه جمع بندی فعالیتهای صورت گرفته به مقامات مافوق نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.
وی بیان کرد: باید با واقعیت های موجود، آمارها را آنالیز و بررسی کرد تا بتوان ساز و کار مناسبی را برای جوانان و نوجوانان در سالهای آینده پیش بینی کرد.

*** دشمن درصدد جداسازی جوانان از نظام اسلامی است
فرمانده سپاه استان همدان در ادامه گفت: شرایط و وضعیت کنونی کشور بگونه ای است که هیچ گونه واهمه ای از دشمنان خارجی در منطقه غرب آسیا و فرامنطقه ای و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

سردار ابوحمزه افزود: دشمنان اسلام در بیش از سه دهه گذشته ثابت کردند دنبال تعرض به ارزشها و هنجارهای ایران اسلامی هستند ولی مردم با وحدت و انسجام بویژه در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن ایستادند.

وی افزود: دشمن هزینه کلانی برای شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و غارت فرهنگی کرده و به نتیجه بخش بودن این ترفندها دل بسته است.

وی جامعه مورد هدف دشمنان نظام را نوجوانان و جوانان کشور دانست و اظهار کرد: تحلیل دشمن این است که 50 درصد از جمعیت 80 میلیونی ایران کمتر از 30 سال سن دارند بنابراین با بهره گیری از فضای مجازی، اینترنت و سایر مفاسد درصدد جداکردن جوانان از جامعه اسلامی است.

فرمانده سپاه استان همدان ایجاد تغییر در اعتقادات، الگوها، رفتار و باورها را از اهداف راهبردی دشمن عنوان و این دسیسه ها را به فرموده رهبری فرزانه انقلاب ولنگاری فرهنگی تعبیر کرد.

سردار ابوحمزه تاکید کرد: در عرصه فرهنگی همانند سایر بخشها بهترین دفاع تهاجم است چون نمی توان منتظر ماند تا ببینیم دشمن چه کاری انجام می دهد.

وی گفت: بر این اساس اجرای طرح جوانه های صالحین با هدف ارتقای دانش معرفتی، بصیرتی، مهارتی و تربیتی هشت هزار عضو حلقه های صالحین، شناسایی و جذب افراد مستعد برای عضویت در بسیج از امروز آغاز شد. 

وی حفظ انسجام در حلقه های تربیتی صالحین، هویت بخشی به سازمان حلقه، ایجاد شور و نشاط ، تلاش برای سازندگی روحی و اخلاقی و فکری جوانها و نوجوانها ، ارائه الگوی مناسب متناسب با الگوهای دینی، ملی و انقلابی را از دیگر اهداف برگزاری طرح جوانه های صالحین ذکر کرد.

فرمانده سپاه همدان شعار امسال طرح جوانه های صالحین را 'نشاط و تعالی با محوریت اقتصاد مقاومتی' ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت نخست کشور است سپاه در تمامی برنامه ها اقتصاد مقامتی را مورد توجه قرار می دهد.

سردار ابوحمزه یادآوری کرد: 30 هزار نفر سال گذشته در طرح جوانه های صالحین شرکت کردند که برنامه امسال سپاه همدان رساندن جامعه آماری به 50 هزار جوان و نوجوان بسیجی و غیربسیجی است.

وی بیان کرد: برنامه های طرح جوانه های صالحین سال گذشته در 370 پایگاه مقاومت بسیج برگزار شد ولی بعلت استقبال جوانان و نوجوانان امسال تعداد پایگاه ها به 632 مورد افزایش یافت.

وی اظهار کرد: طرح جوانه های صالحین در دو مقطع از اول تیرماه تا 28 شهریور و مرحله دوم از یکم شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس تا 12 اسفند سالجاری برگزار می شود.

فرمانده سپاه همدان بسیجان فعال و عضو در حلقه های تربیتی صالحین ، افراد عضو بسیج و غیر بسیجیان را از اقشار مورد هدف طرح جوانه های صالحین ذکر کرد.

وی افزود: ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی، بازدید از مراکز و واحدهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی با هدف آشنایی نزدیک جوانان و نوجوانان با این مولفه برگزاری دوره های مختلف مهارت آموزی در حوزه فنی و حرفه ای در این طرح پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برنامه های ورزشی و تفریحی، بازدید از اماکن سیحتی و تاریخی، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری دوره های روخوانی و روانخوانی قرآن، کلاسهای آموزشی و هنری نیز در دستور کار است.
برچسب ها: اوقات فراغت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار