مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ما باید بحث های جناحی و سلیقه ای را با استدلال منطقی و با محوریت منطق اسلام مطرح کنیم.
کد خبر: ۲۴۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 21 June 2016
 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ما باید بحث های جناحی و سلیقه ای را با استدلال منطقی و با محوریت منطق اسلام مطرح کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی دشتکی افزود: پیشنهاد راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از توجه ایشان به اهمیت بحث آزادی اندیشه است و توسعه کرسی های آزاداندیشی مورد نظر رهبر معظم انقلاب راهبردی موثر برای همگرایی هرچه بیشتر گروه های سیاسی و اجتماعی است. 

وی اضافه کرد: اتحاد و انسجام در رویکرد دینی ما چه بر اساس نگاه توحیدی و چه بر اساس راهبردهای قرآنی و چه بر اساس سیره و روش معصومین و انبیای الهی اولویت دارترین موضوع است. 

وی بیان کرد: در قرآن کریم به مسلمانان تاکید شده که به ریسمان الهی که همان قرآن کریم است چنگ بزنید یعنی دیدگاه های گروهی، شخصی و سلیقه ای را کنار بگذارند و عزت اسلام و مسلمانان را ملاک و معیار قرار دهند آن موقع وحدت و انسجام، محور اصلی جامعه قرار می گیرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: اگر ما سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام رهبری را به کار گیریم و بر اساس مبانی توحیدی و مبانی اسلام و راهبردهای قرآنی پیش برویم سعادتمند خواهیم شد. 
حجت الاسلام علی دشتکی درباره علت اهمیت بحث انسجام و اتحاد میان مسلمانان و گروه ها در نظام توحیدی توضیح داد: ما در مقابل یک جبهه استکبار قرار داریم و ایادی باطل شامل استکبار و صهیونیسم در مقابل اسلام صف آرایی کرده اند و دنبال نفوذ در جبهه مسلمانان هستند که تفرقه افکنی بهترین راه نفوذ آنان است اما منسجم شدن اسلام و مسلمانان روزنه های نفوذ جبهه کفر و استکبار را می بندد و دشمن را مایوس می کنند. 

وی با اشاره به مبانی تاکیدی مقام معظم رهبری در بحث اتحاد و انسجام در جامعه گفت: حفظ اتحاد و همدلی و دوری از گسترش زمینه های اختلاف و تضاد در جامعه موجب اقتدار و عزت ملت ایران و حفظ منافع ملی،منافع اجتماعی و منافع مادی و معنوی ایران اسلامی می شود. 

حجت الاسلام دشتکی اظهار کرد: امروز چشم همه مسلمانان جهان به ملت ایران دوخته شده و اگر تفرقه و دودستگی در ملت ایران ایجاد شود تاثیر منفی آن نه تنها در کشور بلکه بر اسلام و مسلمانان و نظام توحیدی جهان نیز تاثیر گذار است. 

وی گناه برهم زنندگان اتحاد و انسجام در جامعه را نابخشودنی دانست و گفت: دین اسلام دین منطق و استدلال است و پیامبر گرامی اسلام(ص) وقتی دیگر ملت ها را به اسلام دعوت می کرد قبل از همه چیز اصول اساسی دین را به ملت ها و دولت ها عرضه و آن ها را دعوت به گفت وگو می کرد و منطق توحیدی را با آنان در میان می گذاشت و این سیره همه پیامبران الهی است. 

وی بر توجه به نقش جامع و فراگیر ولایت فقیه در حفظ وحدت در جامعه تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره)در حرکت توحیدی خود حاکمیت الله را در جامعه نهادینه کرد و سپس برای تحقق حاکمیت الله و ایجاد ارتباط میان مردم و نظام توحیدی، بحث ولایت فقیه را به عنوان یک ساختار در جامعه نهادینه کرد لذا نظام ولایت فقیه همان حاکمیت الله است. 

حجت الاسلام دشتکی افزود: اگر ما به این موضوع اعتقاد واقعی و عملی داشته باشیم هرگز دچار تشتت و دودستگی نمی شویم چرا که همه عقاید در نظام توحیدی در یک نقطه به هم می رسد و محور منطق جناح های داخل یک نظام ولایی در بحث منطق و اصول در نهایت به هم می پیوندد. 

وی بیان کرد: ولایت فقیه در نظام توحیدی یک نقش اساسی ایفا می کند و در واقع سر حلقه حلقه های نظام اسلامی است اما مشکل اینجاست گاهی مسائل فردی، گروهی، جناحی و نگاه های سلیقه ای موجب می شود برخی افراد نه تنها اصول را زیر پا بگذارند بلکه سر حلقه اتصال مردم به نظام ولایی را هم گاهی نادیده بگیرند لذا باید اهمیت جایگاه ولایت فقیه را قبل از همه برای خود و سپس برای همه اقشار جامعه و بویژه نخبگان جامعه تبیین و نهادینه کنیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار