وضعیت نمایندگان استان همدان برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم مشخص شد. از نماینده همدان در مجلس دهم، دو نماینده در کمیسیون قضایی و حقوقی و دو نماینده نیز در کمیسیون برنامه و بودجه عضو شدند. کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی، انرژی، بهداشت و درمان و شوراها و امور داخلی مجلس نیز هر کدام یک نماینده از استان همدان را در خود جای دادند.
کد خبر: ۲۴۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 20 June 2016
وضعیت نمایندگان استان همدان برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم مشخص شد.

به گزارش تابناک همدان، وضعیت نمایندگان استان همدان برای حضور در 14 کمیسیون تخصص مجلس دهم مشخص شده و از این پس نمایندگان در قالب کمیسیون‌های تخصصی به کار خود ادامه می‎‌دهند.

در نام نویسی اولیه نمایندگان برای عضویت در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، از سه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، صنایع و معادن و برنامه و بودجه استقبال بیشتری به عمل آمد.

کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی با ۳۸ متقاضی، صنایع و معادن با ۳۲ متقاضی و برنامه و بودجه با ۳۱ متقاضی همچون ادوار گذشته بیشترین متقاضیان را در بین نمایندگان داشته‌اند در این میان کمیسیون فرهنگی درکنار کمیسیون شوراها و قضایی کمترین درخواست عضویت از سوی منتخبان مجلس دهم را داشته‌اند.

گرچه کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و صنایع معادن از کمیسیون های پرتقضا محسوب می شدند، اما هیچ یک از نمایندگان استان همدان در لیست نهایی اعضای این کمیسیون ها قرار نگرفتند.

حسن لطفی نماینده رزن همانگونه که از پیش نیز اعلام کرده بود برای عضویت در کمیسیون اجتماعی ثبت نام کرد تا پیگیر مشکلاتی چون فقر، بیکاری و اعتیاد جوانان باشد.

اکبر رنجبرزاده نماینده  اسدآباد همان گونه که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم عضو شد تا همانند مجلس نهم استان همدان یک عضو در این کمیسیون داشته باشد. در مجلس نهم احمد آریایی نژاد نماینده ملایر عضو این کمیسیون بود.

حسن بهرام نیا نماینده نهاوند نیز عضو کمیسیون انرژی شد تا جای ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان در این کمیسیون چندان خال نباشد.

تمایل نمایندگان دوره دهم به کمیسیون برنامه و بودجه نیز هم چون دو کمیسیون امنت ملی و صنایع و معادن بسیار بالا بود. با این حال محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان همچون دوره‌ گذشته به عضویت این کمیسیون درآمد. ضمن این که حمیدرضا حاجی بابایی که دستش از رسیدن به کرسی نایب رییسی مجلس کوتاه مانده بود، نیز توانست به عضویت این کمیسیون درآید.

گرچه محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در دوره نهم مجلس به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود شناخته می شد و از ابتدا نیز برای اعضویت در این کمیسیون ثبت نام کرده بود، اما ترجیح داد راهی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم شود.

احد آرادیخواه، نماینده ملایر نیز که برای اولین بار است به مجلس راه پیدا می کند، ابتدا تمایل خود را برای عضویت در کمیسیون اموزش مطرح کرده بود، اما در نهایت به عضویت کمیسون فرهنگی درآمد و در انتخابات هیات رییسه این کمیسیون به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی انتخاب گردید.

امیر خجسته نماینده همدان همچون دوره گذشته مجلس که ریاست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس را برعهده داشت در مجلس دهم نیز به عضویت این کمیسیون درآمد، اما این بار در بین اعضای هیات رییسه این کمیسیون قرار نگرفت.

محمد کاظمی نماینده ملایر هم که برای عضویت در کمیسیون اصل نود ابراز تمایل کرده بود، در نهایت راهی کمیسیون حقوقی و قضایی شد تا در کنار پورمختار، استان همدان در این کمیسیون دو نماینده داشته باشد.



 نماینده کمیسیون مجلس دهم
 حسن لطفی نماینده رزن کمیسیون اجتماعی
 اکبر رنجبرزاده نماینده  اسدآباد کمیسیون بهداشت و درمان
 حسن بهرام نیا نماینده نهاوند کمیسیون انرژی
 محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان  کمیسیون برنامه و بودجه
 حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان و فامنین کمیسیون برنامه و بودجه
 محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ کمیسیون حقوقی و قضایی
 احد آرادیخواه نماینده ملایر کمیسیون فرهنگی
 امیر خجسته نماینده همدان و فامنین کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس
 محمد کاظمی نماینده ملایر کمیسیون حقوقی و قضایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار