معاون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از عرضه محصول جو همدان در بورس خبر داد
کد خبر: ۲۴۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 20 June 2016
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از عرضه محصول جو همدان در بورس خبر داد و گفت: به سبب کمبود منابع آبی سطح زیرکشت محصولات کشاورزی همدان افزایش نمی‌یابد.

به گزارش تسنیم، شهرام پرورش اظهار داشت: از دغدغه‌های وزارتخانه و سازمانهای استانی جهاد کشاورزی تولید محصول سالم و کاهش کود و سم در روند تولید محصولات کشاورزی است که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف کود در اراضی کشاورزی استان همدان نسبت به میانگین کشوری عدد پایینی است، بیان کرد: تصمیم بر این است که مصرف کود و سموم شیمیایی را در تولید محصولات کشاورزی کاهش دهیم.

پرورش با اعلام اینکه در استان همدان تصمیمی برای افزایش سطح زیرکشت وجود ندارد، تصریح کرد: با آفت خوشه‌کار انگور در سطح 10 هکتار و با آفت کرم خراط گردو در 30 هکتار از باغات همدان مبارزه انجام می‌شود تا بتوان محصول سامی تولید کرد.

وی با اعلام اینکه در امنیت غذایی به دنبال تولید محصول سالم با مانیتورینگ کردن سموم و آفات و حداقل استفاده از کود و سموم هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر برای تولید حبوبات به ویژه نخود، بادام و انگور از سموم استفاده نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: امسال در زمینه مبارزه با آفات سن غلات رکورد 10 سال اخیر شکسته شده و در بیش از 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان با سن غلات و پوره مبارزه شده است که تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

وی از ساماندهی مراکز توزیع سموم و کود شیمیایی خبر داد و گفت: کمیته مشترکی با سازمان صنعت و معدن تشکیل شد و قرار بود فروشندگی سموم ساماندهی شود که تاکنون 70 درصد این کار انجام شده و مابقی نیز تا پایان تیرماه ساماندهی می‌شوند زیرا باید تمامی سموم نباتی تحت پوشش صنف و بر اساس دریافت مجوز فنی از سازمان جهاد کشاورزی توزیع شود.

پرورش با اعلام اینکه تا سال گذشته بیش از هزار نوع مواد کودی در کشور عرضه می‌شد که نیاز به ساماندهی داشت، گفت: ساماندهی این موضوع در دستور کار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به تمام تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان مهلت داده شده تا نیمه امسال کد آسیک و پروانه بهره‌برداری دریافت کنند که پس از اتمام مهلت از توزیع کدهای بدون پروانه جلوگیری شده و مراکز عرضه نیز پلمب می‌شود.

وی درباره خرید تضمینی دو محصول اساسی گندم و جو گفت: مشخصات کشاورزان گندم‌کار در سامانه ثبت شده و این بهره‌برداران با گرفتن معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی در شهرستانها می‌توانند به مراکز خرید مراجعه کرده و محصول را تحویل دهند که هر کیلوگرم 1270 تومان قیمت‌گذاری شده است.

پرورش افزود: محصول جو کشاورزان در بورس عرصه شده و هزینه آن دو هفته پس از فروش در بورس تحویل کشاورزان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار