در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وصیت‌نامه شهدای استان در ۲۱ جلد تهیه شده که ۱ جلد آن در مرکز به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۲۴۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 20 June 2016
مدیر کل بنیاد و شهید و امور ایثاگران همدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وصیت‌نامه شهدای استان در ۲۱ جلد تهیه شده که ۱ جلد آن در مرکز به چاپ رسیده است.

به گزارش تسنیم، ناصر عارف در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار داشت: در تمامی جوامع بشری ارزش‌هایی وجود دارد که بنیان‌های اصلی آن جامعه را تشکیل داده و در برخی جوامع نیز به عنوان ارزش‌های مشترک تلقی می‌شوند.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما واژه ایثار جز ارزش‌های ماندگاری است که حتی قبل از ورد اسلام به ایران مورد احترام بوده و داستان‌های مختلفی درباره فداکاری قهرمانان این سرزمین در تاریخ نقل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در فرهنگ دینی ایثار و فداکاری با فرهنگ و نهضت عاشورا گره خورده است خاطر نشان کرد: بسیاری از جنبش‌های انقلابی  معاصر با الهام از عاشورا شکل گرفته ونظام جمهوری اسلامی ایران نیز با تبعیت از آن توانست پایدار بماند.

وی با اشاره به اقدامات عمدی و سهوی برخی افراد برای جلوگیری از ترویج فرهنگ ایثار در جامعه یادآور شد: ما وظیفه داریم این فرهنگ را در جامعه زنده نگه داشته تا با انتقال به نسل‌های بعدی، به دست فراموشی سپرده نشود.

عارف از جمله راهکارهای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در جامعه را رسیدگی به امور آنها دانست و افزود: ارائه خدمات بهداشتی، بیمه‌ای، آموزشی، ارائه تسهیلات ازدواج  و ایجاد امکانات لازم برای حضور فعال جانبازان در جامعه از جمله  وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی اصلی رسیدگی به امور این قشر از جامعه می‌باشد. 

وی با گلایمندی از عدم همکاری برخی ادارات برای تامین مسکن ایثارگران گفت: بیکاری و عدم وجود کار مناسب برای ایثاگران از دیگر مشکلاتی است که در این حوزه با آن روبه‌رو هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران همدان درباره برنامه‌های فرهنگی این نهاد نیز افزود: احیا حفظ و ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا، حفظ آثار باقی مانده از آنها، تلاش برای اعتلای معرفت جامعه  و استفاده از ظرفیت‌های نظام برا ی این کار از دیگر اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی درباره وضعیت پروژه ساماندهی گلزارهای شهدای استان نیز تصریح کرد: تا کنون اکثر گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده و از 7 هزار و 200 مزار، تنها 151 مزار باقی مانده که با تامین اعتبار، این تعداد نیز ساماندهی می‌شوند.

این مقام مسئول با دعوت از مسئولان برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر یادواره شهدا در استان ابراز کرد: برگزاری یادواره شهدا حمایت همه جانبه مسئولان را می‌طلبد چرا که در غیر این صورت بی‌توجهی به این برنامه، موجب دلسردی گروه‌های مردمی شده و ممکن است آسیب هایی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: پرداختن به آثار فرهنگی باقی مانده از شهدا از دیگر رسالت‌های ما بوده که در این در بخش نیز، وصیت نامه شهدای استان در  21 جلد تهیه شده و 1 جلد آن نیز درمرکز به چاپ رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار