کد خبر: ۲۴۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 20 June 2016
معاون خدمات شهري شهرداری ملایر از تخریب املاک متروکه ملایر برای ایمن‌سازی محلات قدیمی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر رضایی،‌ در این رابطه افزود: براساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مقرر شده اماکنی که در مناطق مختلف از سوی صاحبان خود به هر علتی رها شده‌اند و به محل پاتوق معتادان و ولگردان مبدل شده و سلامت بهداشتی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار داده است، شناسایی شود.

وی اظهار کرد: اگر مالکان خانه‌های فرسوده نسبت به رفع خطر ریزش اقدام نکنند، به علت برقراری امنیت جانی شهروندان خانه‌های مذکور محصور و یا تخریب شده و علاوه بر هزینه تخریب، 15 درصد هزینه بالاسری نیز توسط شهرداری از آنان دریافت می‌شود.

رضايي ادامه داد: در همین راستا، از ابتداي سال تخریب 10 ملک متروکه در سال 95 توسط واحدهاي امور شهر و موتوری انجام شده است.

معاون خدمات شهري شهرداری ملایر افزود: تخریب خيابان شهدا ابتداي كوچه حمزه‌لویی، تخريب خيابان شهدا كوچه آستانه، تخریب دو ملك خيابان شهدا انتهاي كوچه حمزه‌لویی و كوچه پيروزي، تخريب ملك ميدان دكتر بابك خيابان سهراب زند، تخریب ملك بلوار 32 متري شهيد مطهري نبش كوچه شهادت، تخریب ملك خيابان صفرخانیان كوچه موسوي، تخریب ملك خيابان عاشوار كوچه تاجعلي، تخریب ملك خيابان شهيد مصطفي خميني كوچه روزبهاني و تخريب ملك خيابان شهيد صفرخانيان كوچه سقا طي مرحل قانوني عملياتي شد.

ساماندهي حيوانات اهلي و زينتي

رضایی در بخش دیگری از سخنانش از ساماندهي حيوانات اهلي و زينتي خيابان بروجرد خبر داد و گفت: برخی از فروشندگان با نگهداری پرندگان و حیوانات اهلی و زينتي در محل مذكور، آرامش و آسایش را از کسبه و اهالی خیابان سلب کرده بودند.

وی افزود: شهرداری برابر بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها پس از صدور اخطاریه لازم، اقدامات قانونی را در مورد ساماندهي پرندگان و حیوانات اهلي و زينتي مزاحم در خيابان بروجرد با انتقال به مکان‌های مشخص شده که خارج از مسیر پیاده‌رو است را انجام داد.

معاون خدمات شهري شهرداری ملایر خاطرنشان کرد: شهرداری ملایر طبق قانون مذکور درباره این دسته از افراد، مصالح و منافع عمومی همه شهروندان را درنظر گرفته و با هرگونه تخلف که منجر به سلب آسایش و از بین رفتن بهداشت محیط می‌شود، برخورد قانونی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار