معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير از موادمخدر به عنوان زلزله خاموش و جنگ بدون مرز و به عنوان بزرگترين منکر عصر حاضر ياد کرد.
کد خبر: ۲۴۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 20 June 2016
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير از موادمخدر به عنوان زلزله خاموش و جنگ بدون مرز و به عنوان بزرگترين منکر عصر حاضر ياد کرد و گفت: بخش اعظم زنداني‌ها و 55 درصد طلاق‌هاي کشور مربوط به موادمخدر است.

به گزارش ایسنا، عبدالعظیم رضایی،‌ افزود: با اينکه 3 درصد از آمار مرگ‌ومير ناشي از موادمخدر کم شده اما همچنان روزانه 8 نفر به خاطر مصرف موادمخدر جان خودشان را از دست مي‌دهند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارهاي منتشره از سوي سازمان ملل متحد بيش از 240 ميليون نفر در جهان براي يک‌بار از موادمخدر استفاده کرده و امروز در جامعه ما بسياري از مردم از کوچک و بزرگ، زن و مرد درگير موادمخدر و اعتياد است.

فرماندار ملایر با اشاره به سالروز جهاني مبارزه با موادمخدر، بر لزوم اطلاع‌رساني و آموزش مردم جامعه و کنترل آن تأکید و اظهار کرد: متأسفانه امروز بر اساس آخرین آمارهای به ثبت رسیده در حدود 10 ميليون نفر قاچاقچي حرفه‌اي در سطح دنيا فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سودي که قاچاقچيان موادمخدر مي‌برند، بيش از 4500 ميليارد دلار در سال است که در کنار قاچاق اسلحه و نفت نقش بزرگي ايفا مي‌کند.

شناسایی بيش از 450 نوع ماده مخدر در جهان

وی با بیان اینکه امروزه بيش از 450 نوع ماده مخدر در جهان شناسايي شده است، ادامه داد: زمانی‌که استکبار جهاني از راه نظامي نتوانست با ملت بزرگ ما مقابله کند، از راه فرهنگي وارد شد و با فعاليت‌هاي سوءفرهنگي و اعتياد نسل جوان را نشانه رفتند.

رضایی یادآور شد: آمار رسمي معتادان در کشور یک میلیون و 325 هزار نفر است که اگر بخواهيم در خانواده چهار نفره ضرب کنيم حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر درگير اين قضيه هستند به طوریکه حدود 55 درصد معتادان متأهل و 70 درصد افراد زنداني در ارتباط با موادمخدر، به زندان افتاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد معتادن شاغل بوده و هستند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی زحمات زيادي در راستای مبارزه با این پدید شوم صورت پذیرفت و در اين رابطه بيش از 3700 شهيد و 12 هزار نفر جانباز تقديم شده است.

فرماندار ملایر ادامه داد: ایران از نظر اقتصادي سالانه بيش از 10 هزار ميليارد تومان خسارت مبارزه با موادمخدر را پرداخت می‌کند که رقم بسیار قابل توجهی است.

رضایی تصریح کرد: مصمم هستيم از تمام ظرفیت‌های شهرستان در رابطه با آگاهي‌بخشي استفاده کنيم و از مردم متدين، روحانيون، معلمان و اساتيد درخواست داریم جامعه هدف خود را پوشش دهند و کمک کنند تا با آگاه کردن جامعه، شاهد کاهش بسياري از اين ناهنجاري‌ها باشيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار