رئیس زندان نهاوند از جمع‌آوری ۱۳۴ میلیون ریال درجشن گل‌ریزان حمایت از زندانیان نهاوند خبر داد
کد خبر: ۲۴۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 20 June 2016
رئیس زندان نهاوند از جمع‌آوری ۱۳۴ میلیون ریال درجشن گل‌ریزان حمایت از زندانیان نهاوند خبر داد و گفت: کمک به خانواده زندانیان و زندانیان جرائم غیر عمد از اهمیت والایی برخوردار است.

به گزارش مهر، مراسم جشن «نسیم مهر» شامگاه یکشنبه با حضور امام‌جمعه نهاوند، کریم حمیدوند فرماندار نهاوند و رئیس دادگستری نهاوند به میزبانی انجمن حمایت از زندانیان  نهاوند  در تالار پاسارگاد شهرستان نهاوند برگزار شد.

رئیس زندان نهاوند در این مراسم گفت: در جامعه دیدگاه و نگاه مردم به خانواده‌های زندانیان همان نگاه و دیدگاهی است که به زندانی دارند و این بیش از هر چیزی خانواده زندانی را رنج می‌دهد چراکه همه‌کسانی که در زندان محبوس هستند در اصل مجرم نیستند.

داوود بیات با اشاره به متفاوت بودن وضعیت جرم زندانیان، ادامه داد: عده‌ای از زندانیان به دلیل بدهی دیه و مهریه در زندان هستند و هدف اصلی ما حمایت از مجرم نیست و دستگاه قضایی با مجرمین قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایتی از مجرم نداریم، بلکه هدف حمایت از خانواده زندانیان است، گفت: همسر و فرزندان زندانیان با مشکلات زیادی در نبودن عضوی از خانواده که نقش همسر و پدری را دارد مواجه هستند .

بیات با اشاره به مشکلات خانواده زندانیان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات زندانیان فرزندان آن‌ها است که به خاطر مسائل مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند و موارد زیادی نیز مشاهده شده که علاوه بر خود زندانی، خانواده‌های آن‌ها نیز دچار مشکلاتی می‌شوند.

وی با اظهار به اینکه اگر خانواده‌ای به‌واسطه محبوس بودن عضوی از خانواده درگیر معصیت شود تبعات آن دامن‌گیر جامعه و همه ما آن خواهد شد، گفت: همه ما در این رابطه مسئول هستیم بنابراین کمک به خانواده‌های زندانیان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فرزندان زندانیانی که در مدارس و دانشگاه موفق شده بودند مبلغ ۱۳۴ میلیون  ریال جمع‌آوری و هزینه مراسم افطاری این جشن  نیز توسط یکی از خیرین و حامیان زندانیان تقبل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار