نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بین اینکه ریشه بیداری اسلامی از فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: جامعه باید با فلسفه جهاد و شهادت آشنا شود.
کد خبر: ۲۴۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 20 June 2016
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بین اینکه ریشه بیداری اسلامی از فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: جامعه باید با فلسفه جهاد و شهادت آشنا شود.

به گزارش مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی  در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان که در استانداری برگزار شد به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره و عنوان کرد: ملاقات خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حل مشکلات آنها باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به خانواده شهدا سرکشی کرده و به مشکلات آنها رسیدگی کرد و این مقوله با  موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متفاوت است، گفت: باید علاوه بر توجه به این مسائل نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه بیشتری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه پرداختن به موضوع جهاد و شهادت از جمله مباحث مهمی است که باید درباره ساز و کارهای ترویج آن درجامعه دقت شود، افزود: شاید این موضوع در بین برخی از افراد نهادینه نشده باشد و باید تلاش کنیم تا جامعه با این مسئله آشنا شود.

آیت الله محمدی با بیان اینکه معنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این است که مسائل به گونه‌ای برای افراد تبیین شود که افراد را برای عمل به سیره شهدا تشویق کرده تا همانند آنها رفتار کنند، گفت: باید کارها مطابق با تخصص به افراد محول شود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غیر از این است که به فکر ساخت خانه برای خانواده شهدا و ایجاد شغل برای آنها باشیم، هرچند این امور نیز باید مد نظر باشد.

فرهنگ شهادت در جامعه باید به یک باور عمیق در بین نسل‌ها تبدیل شود

محمدی بر استفاده از ظرفیت روحانیت و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: برای رواج فرهنگ شهادت در جامعه باید آن را به یک باور عمیق در بین نسل‌ها تبدیل کنیم چراکه در غیر این صورت دیگر کسی انگیزه‌ای برای دفاع نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به آوارگی ۵ میلیون نفر در عراق و بستن آب به روی مسلمانان در سوریه، حلب و یمن، آن را دور از انسانیت دانست و گفت: برخی می‌گویند که چرا باید در سوریه و عراق جنگید که در پاسخ به آنها می‌گوییم اگر این اتفاق رخ نمی‌داد الان باید در داخل مرزها با دشمن درگیر بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه را از ثمرات دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت سبب شد تا ایجاد بسیج مردمی در کشورهای و سوریه و عراق توسط افرادی چون سردار همدانی شکل گرفته و مردم این مناطق از فلاکت خارج شده و امروز ما شاهد آزادسازی شهرهایی چون فلوجه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار