خرمایی که تا چند روز قبل در محدوده 5000 تا 7000 تومان عرضه می‌شد به یکباره تا 9000 و 12000 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۲۴۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 19 June 2016
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با تاکید بر کنترل و برخورد با تخلفات واحدهای صنفی غیرمجاز همدان گفت: مواد مصرفی کم‌کیفیت در تولید شیرینی‌های ماه رمضان استفاده می‌شود.

به گزارش تسنیم، آرش طاووسی اظهار داشت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و براساس روال سالهای گذشته شاهد تغییراتی در نحوه ارائه کالاهای اساسی و قیمت آنها هستیم به نحوی که در کالاهای موردنیاز مردم  مانند خرما، مرغ، زولبیا و بامیه شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی با اشاره به اینکه در چند روز باقی مانده به آغاز ماه رمضان قیمت خرما به طور بی‌سابقه‌ای روبه افزایش بود، افزود: این کالای استراتژیک که در ایام روزه‌داری مصرف بالاتری دارد شاهد افزایش اعجاب‌آور 30 تا 50 درصدی قیمت بود.

طاووسی بیان کرد: خرمایی که تا چند روز قبل در محدوده 5000 تا 7000 تومان عرضه می‌شد به یکباره تا 9000 و 12000 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: از دلایل افزایش قیمت خرما می‌توان به صادرات به کشورهای آسیای میانه، روسیه و چین، افزایش تکاپوی دلالان و سوءاستفاده‌گران که با هر تکانه اقتصادی فعالیت خود را دوچندان می‌کنند و کمرنگ دیدن نقش تنظیم بازار در این زمینه اشاره کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با بیان اینکه نظارت بر بازار در ایام ماه رمضان باید افزایش یابد، بیان کرد: همچنین افزایش جهشی در حدود 20 درصدی در قیمت مرغ یکی دیگر از اتفاقات اخیر است.

وی اظهار داشت: نرخ زولبیا و بامیه و حلوازرده به عنوان شیرینی‌های پرمصرف ماه رمضان نیز همانند سال‌های گذشته با درخواست اتحادیه قنادان و بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته قیمت‌گذاری کالا و خدمات صنفی اصلاح شد و با نرخهای 10 هزار تومان برای زولبیای درجه یک و 9 هزار تومان زولبیای درجه دو تعیین شد.

طاووسی با اشاره به اینکه همچنین حلوازرده درجه یک به قیمت 15 هزار تومان و درجه دو 14 هزار تومان قابل عرضه در قنادیهای دارای مجوز است، اظهار داشت: نرخهای مصوب مذکور در اغلب واحدهای قنادی دارای جواز کسب رعایت می‌شود اما بیشترین تخلف در این زمینه مربوط به کیفیت و مواد مصرفی این نوع شیرینی است که در واحدهای غیرمجاز و زیرپله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان برای خرید کالای موردنیاز خود به واحدهای صنفی دارای جواز کسب معتبر مراجعه کنند، تصریح کرد: اقدامات مناسب معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه مربوطه و واحد بازرسی اتاق اصناف در افزایش اعتماد و اطمینان خرید مردم می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی اظهار داشت: عدم نصب برچسب قیمت، عدم رعایت محدوده قانونی سود و عرضه اجناس بی‌کیفیت و کم‌کیفیت در بازار ‌بیشترین شکایت مصرف کنندگان همدانی را دربرمی‌گیرد که به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان منعکس می‌شود.

طاووسی با اعلام اینکه برای کاهش چنین تخلفاتی عزم و اراده جدی در بازرسی‌ها لازم است که در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی مردم می‌شود، تصریح کرد: انجمن حمایت اعتقاد دارد در زمینه برخورد با متخلفان کوچکترین اغماضی نباید انجام بگیرد به نحوی که متخلفان برخورد قانونی را جدی گرفته و از تکرار اجحاف در حق مصرف‌کننده خودداری کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار