رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از کاهش ۴۰ درصدی تولید شیرخام در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۳ واحد دامداری صنعتی در نهاوند تعطیل شد.
کد خبر: ۲۴۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 19 June 2016
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از کاهش ۴۰ درصدی تولید شیرخام در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۳ واحد دامداری صنعتی در نهاوند تعطیل شد.

به گزارش تسنیم، احمد باقری اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 37 واحد دامداری صنعتی وجود دارد که از این تعداد 24 واحد دامداری فعال و 13 واحد دامداری غیرفعال هستند. افزایش قیمت نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت شیر و عدم وجود تسهیلات بانکی بلندمدت از مشکلات اساسی و از دلایل تعطیلی دامداری‌های صنعتی در شهرستان نهاوند است.

وی با اشاره به اینکه در نهاوند 2 هزار و 200 بهره‌بردار گاو شیری، گوسفند و بز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: سالانه 48 هزار تن شیر خام در نهاوند تولید می‌شود که در سال‌های اخیر تولید شیر در نهاوند 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه دامداری‌های سنتی شهرستان نیز نقش عمده‌ای را در پویایی اقتصاد خانوار و در تولید شیر شهرستان ایفا می‌کنند، بیان کرد: در شهرستان نهاوند 45 هزار و 700 رأس دام سنگین و 282 هزار رأس دام سبک(گوسفند و بز) وجود دارد.

وی اظهار داشت: سالانه در نهاوند 4 هزار و 11 تن گوشت قرمز تولید می‌شود و شهرستان نهاوند رتبه دوم تولید گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده است. جهاد کشاورزی نهاوند برای حمایت از دامداریها و رفع مشکلات آنها تسهیلات کوتاه مدتی را در اختیار آنها قرار داده که متأسفانه تأثیرگذار نبوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: برای حل مشکلات دامداریها نیاز به حمایتهای بیشتر دولت از صنعت دامداری و پرداخت تسهیلات بلندمدت است چراکه در این زمینه پرداخت تسهیلات کوتاه مدت پاسخگو نیست. در شهرستان نهاوند 83 واحد مرغداری فعال وجود دارد که این مرغداری‌ها سالانه هفت هزار و 153 تن گوشت مرغ تولید می‌کنند و 10 درصد تولید گوشت مرغ استان همدان را به خود اختصاص داده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار