استاندار همدان تاکید کرد: یادواره شهدا را به مسائل سیاسی آلوده نکنید.
کد خبر: ۲۴۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 19 June 2016
استاندار همدان تاکید کرد: یادواره شهدا را به مسائل سیاسی آلوده نکنید.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت یک‌شنبه 30 خرداد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا را به مسائل سیاسی آلوده نکنید و بگذارید مردمی بماند چرا که مردم بیش از همه قدر عظمت شهدا را می‌دانند.

وی با بیان اینکه این وظیفه مهمی است که عظمت شهادت را به همگان بگوییم، تصریح کرد: با برگزاری یادواره شهدا به ویژه یادواره شهدای مدافع حرم موافق هستیم و معتقدیم کار کردن در راستای شهدایی همچون سردار همدانی افتخار بزرگی برای ما است.

نیک‌بخت افزود: یکی از خدماتی که می‌توانیم به خانواده‌های شهدا و ایثارگر بدهیم این است که ما مدیران و مسئولان به دیدار آن‌ها رفته و بگوییم که آنها را فراموش نکرده‌ایم.

استاندار همدان یادآور شد: وطن‌پرستی و دفاع از سرزمین در همه ملت‌ها و اعتقادات جوامع بشری به عنوان یک کار اساسی و بنیادی وجود دارد اما در ایران اسلامی قابل مقایسه با نقاط دیگر دنیا نیست.

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران معنای واقعی ایثار و از خودگذشتگی توسط شهدا و ایثارگران تجلی یافته و آن را ملموس و عملیاتی کرده‌اند.

نیک‌بخت اظهار کرد: جامعه ما فداکارانه عمل می‌کند و در راه دفاع از سرزمین، دین و اعتقاداتش از دست دادن جانش هم برایش اهمیتی ندارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ شهادت وابسته به خدا بوده و الهی است، پس نباید بگوییم شهدا تنها برای وطن رفتند بلکه در درجه اول برای خدا این کار را انجام داده‌اند.

استاندار با بیان اینکه این شورا باید سیاست‌گذاری و جلسات دیگری را هم اجرایی کند، اظهار کرد: باید برای اشتغال، مسکن و سایر امکانات رفاهی خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر تلاش کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه یادآور شد: در کانون اجتماعی و فرهنگی کمیته‌ای با عنوان کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

محمدابراهیم الهی‌تبار افزود: در این کمیته 52 برنامه تدوین و شکل گرفته که هر برنامه متولی خاص خودش را دارد به طوریکه متولی کمیته ایثار و شهادت، بنیاد شهید است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل مربوط به مسکن، اشتغال و اقتصاد خانواده شهدا و ایثارگر باید هم‌اندیشی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار