کریم حمیدوند در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان نهاوند، افزود: در این راستا ۳۰۰ قاچاقچی دستگیر و بیش از ۱۰۵ نفر معتاد در سطح شهرستان جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده است.
کد خبر: ۲۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 19 June 2016
فرماندار نهاوند گفت: با اقدامات نیروی انتظامی در سه ماه نخست امسال افزایش ۲۴ درصدی کشفیات موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان نهاوند، افزود: در این راستا ۳۰۰ قاچاقچی دستگیر و بیش از ۱۰۵ نفر معتاد در سطح شهرستان جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده است.

حمیدوند با اشاره به اینکه بخشداران و بهزیستی بازدیدهای سرزده از کمپ‌ها را به صورت مستمر در طول سال داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به اینکه هفته موادمخدر از اوایل تیرماه آغاز می‌شود و تا ۵ تیر ادامه دارد، کمپ‌های مستقر در نهاوند در این زمان سهمیه‌ای را با همکاری بهزیستی درنظر داشته باشند و ۱۵ نفر را به صورت رایگان در کمپ‌ها برای ترک معرفی کنند و تحت پوشش قرار دهند.

وی تصریح کرد: بهزیستی تعداد خروجی از کمپ‌ها را داشته باشد و ستاد مبارزه با موادمخدر نیز جمع‌بندی سالیانه خود را در رابطه با عملکرد یک‌ساله خود در جلسات ارائه کند، کمیته پیشگیری نیز فعالیت خود را افزایش داده و در  جلسات عملکرد خود را ارائه دهد و از شورای فرهنگ عمومی درخواست کمک کند و امام جمعه به طور کامل در جریان امور و فعالیت‌های این نهاد قرار گیرد.

حمیدوند با بیان اینکه امروزه دغدغه همه مسئولان و خانواده‌ها مساله اعتیاد است، عنوان کرد: باید انجام برنامه‌هایی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد برای خانواده‌ها در جلوگیری از اعتیاد فرزندانشان، تهیه بروشور و توزیع آنها در نماز جمعه بین نمازگزاران، برگزاری کلاس‌های آموزشی متناسب با ترک اعتیاد در بخش‌های گیان، فیروزان و برزول، سخنرانی کارشناس درمان در نمازجمعه شهرستان در رابطه با عوارض موادمخدر صنعتی و نصب بنر در سطح شهرستان، استفاده از جملاتی در مورد اعتیاد در هفته موادمخدر در سربرگ ادارات و در روزنامه‌های محلی شهرستان و افزایش آگاهی آنها در رابطه با پیشگیری از اعتیاد در این هفته در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: در سطح شهرستان نهاوند بیش از ۱۷۰ مورد بازرسی از تفرجگاه‌ها و منازل شخصی صورت گرفته و ۱۰۲ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار