همدان در هفته ای که گذشت...
در هفته‌ای که گذشت اخبار استان همدان شاهد رویدادهای مختلفی بود: ورود سرمایه‌گذاران سوییسی، آلمانی و لیختن‌اشتاینی در بسا برجام برای سرمایه‌گذاری در استان ازجمله اخبار خوشی بود که کام همدانی‌ها را شیرین ساخت، گرچه ورود ریز گردها از کشور همسایه هوای استان و خاطر همدانی‌ها را مکدر ساخت و حتی برخی را نیز روانه بیمارستان کرد. در اینجا نگاهی مختصر خواهیم داشت به اهم اخبار استان در هفته‌ای که گذشت...
کد خبر: ۲۴۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 19 June 2016
در هفته‌ای که گذشت اخبار استان همدان شاهد رویدادهای مختلفی بود: ورود سرمایه‌گذاران سوییسی، آلمانی و لیختن‌اشتاینی در بسا برجام برای سرمایه‌گذاری در استان ازجمله اخبار خوشی بود که کام همدانی‌ها را شیرین ساخت، گرچه ورود ریز گردها از کشور همسایه هوای استان و خاطر همدانی‌ها را مکدر ساخت و حتی برخی را نیز روانه بیمارستان کرد. در اینجا نگاهی مختصر خواهیم داشت به اهم اخبار استان در هفته‌ای که گذشت...

ریز گردها مهمان ناخوانده استان همدان

به گزارش تابناک همدان، طی ۲۴ ساعت گذشته در بدترین شرایط، غلظت آلودگی هوا در شهرستان همدان به ۴۰۰ میکروگرم بر مترمکعب رسید که خوشبختانه امروز یکشنبه از وضعیت اضطرار خارج‌شده و در شرایط سالم قرار دارد.

امروز غلظت ریز گردها در شهرستان همدان به ۱۲۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

 طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان اسدآباد رکورددار آلودگی هوا  بوده است. غلظت ریز گردها در بدترین شرایط به ۸۰۸ میکروگرم بر مترمکعب رسید و این شهرستان را در شرایط بحرانی قرارداد.

با تشدید وزش باد این ریز گردها از استان خارج‌شده اما ممکن است وزش باد توده‌های مختلفی از این ریزگرد ها را دوباره به استان وارد کند بنابراین غلظت آلودگی هوا در استان نظم خاصی ندارد.

منشأ بروز این آلودگی از کشورهای عربی و به‌خصوص کشور عراق بوده که معمولاً در فصل تابستان حادث می‌شود.

بااین‌حال رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از انتقال ۲۴ بیمار قلبی و ۱۳ بیمار تنفسی توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های همدان طی سه روز اخیر خبر داد.


استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی نتیجه برجام است/سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری آلمان و سوئیس در همدان

استاندار همدان استقبال شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری سه میلیارد و دویست میلیون یورویی در همدان را از نتایج برجام دانست و گفت: تحولات پسابرجام بیانگر این است که استکبار به این نتیجه رسید که باید با کشور ایران با زبان تکریم صحبت کند.

محمدناصر نیکبخت روز شنبه در دیدار با سرمایه‌گذاران کشورهای آلمان، سوئیس و لیختن‌اشتاین در استانداری همدان، افزود: در مسئله برجام حرف حق ایران به کرسی نشست و استکبار پذیرفت که حق با ایران است و مشکلات سرمایه‌گذاری از بین رفت.

وی بابیان اینکه برخی بدعهدی‌هایی دارند و بدعهدی آمریکا و برخی کشورها را باید همیشه مواظب بود گفت: دنیا پذیرفته که ایران بهترین و مناسب‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است.

وی بیان داشت: استان همدان درزمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه در سرمایه‌گذاری خارجی با تمام توان از مدیریت ارشد تا کارشناس پایه، همراه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و این مهم را در اجرای پروژه متوجه خواهید شد. نمونه این همکاری سرعت در صدور جواز تأسیس است که سازمان صنعت، معدن و تجارت حداکثر شش ساعته آن را صادر می‌کند یا تأمین زمین اگر در شهرک‌های صنعتی باشد همان روز و اگر خارج از شهرک‌ها بوده و زمین آزاد باشد، مراحل قانونی را سریع طی می‌کند.

سرمایه‌گذاران آلمان و سوئیس پس از جلسه با استاندار همدان برای سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری در همدان اعلام آمادگی کردند.

برخورد مرگبار کامیون با بلوار در اسدآباد

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی اسدآباد، فرخ جمالی، از برخورد یک دستگاه کامیون بنز کشنده باری با بلوار ۲۲ بهمن شهر اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: این حادثه جمعه‌شب رأس ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه رخ‌داده است.

وی افزود: این کامیون از مسیر تهران به سمت کرمانشاه در حال حرکت بوده و براثر سکته راننده در پشت فرمان، کامیون به سمت بلوار منحرف می‌شود.

ذات آمریکا تغییر نکرده و قابل‌اعتماد نیست

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: ذات آمریکا تغییر نکرده و نباید هیچ‌گاه به آن اعتماد کنیم.

وی بابیان اینکه باوجود زحماتی که برای غنی‌سازی هسته‌ای صورت گرفت اما اکنون غربی‌ها به تعهدات خود در قبال مذاکرات عمل نمی‌کنند و حتی علاوه بر رفع نکردن تحریم‌ها، موارد جدیدی نیز به آن اضافه‌شده است، بیان کرد:  آمریکایی‌ها هر بار بهانه‌ای برای نقض تعهدات خوددارند که گاهی غنی‌سازی و گاهی موشک‌های دوربرد است.

تصویب ۱۸۰ میلیون تسهیلات به واحدهای تولیدی

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد که مبلغ ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی استان اختصاص یابد. 

نیکبخت گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معوقات واحدهای تولیدی را مدنظر قرار ندهند و این معوقات بانکی نباید مانعی برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی باشد.

نیکبخت در ادامه بابیان اینکه به‌تمامی واحدهای تولیدی کشور به سبب تحریم‌ها و هدفمندی یارانه‌ها آسیب واردشده است، عنوان کرد: طبق هدفمندی یارانه‌ها قرار بود ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به واحدهای تولیدی پرداخت شود اما این اتفاق رخ نداد و سبب تعطیلی و رکود در واحدهای تولیدی شد.

جاده‌ی گل‌تپه - بیجار بار دیگر قربانی گرفت

در هفته‌ی گذشته شاهد رویدادهای تلخی در مسیر ترددی گل‌تپه بیجار بودیم و در آخرین بار ۴ مسافر در یک پراید به دلیل سقوط از جاده در دم جان باختند.

گویا بعد از اتفاقات و حوادث تلخ پی‌درپی آن‌هم در یک مسیر ترددی مسئولین ذی‌ربط قصد بیداری از خواب زمستانی را نداشته و ترجیح می‌دهند همواره یک سناریوی تلخ تکرار شود.

درخواست استاندار همدان از وزیر نیرو

استاندار همدان با ارسال نامه‌ای به حمید چیت چیان وزیر نیرو درخواست کرد برای جلوگیری از کانون جدید ریز گرد ناشی از خشک شدن آب تالاب آق گل ملایر، حق آبه این تالاب توسط استان مرکزی تأمین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار