کد خبر: ۲۴۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 17 June 2016
کارخانه ذوب آهن غرب کشور واقع در اسد آباد بیش از 18 سال است که کلنگ زنی شده وتاکنون به دلیل فقدان اعتبارات کافی نتوانسته وارد چرخه اقتصادی استان شود.

فرماندار اسد آباد در گفتگو با تابناک همدان، در مورد وضعیت کارخانه ذوب آهن غرب کشور گفت: مجتمع ذوب آهن منطقه چهاردولی اسدآباد از3 کارخانه بزرگ شامل ذوب آهن، کنستانتره و گندله سازی تشکیل شده است.

مسعود بکایی با اشاره به طولانی شدن پروسه ساخت و انتقال تکنولوژی این مجتمع افزود: یکی از کارخانه هایی که سالهای زیادی است سرمایه زیادی صرف آن شده ذوب آهن اسدآباد است که 18 سال پیش کلنگ زنی شده است .

وی خاطر نشان ساخت:در سال 89 -90کارخانه ذوب آهن راه اندازی شد وبعد از سه ماه فعالیت بنا به دلایلی به تعطیلی انجامید.

بکایی دلیل تعطیلی این مجتمع را به صرفه نبودن تولید چدن دانست و گفت:به لحاظ ساختار و تکنولوژی این کارخانه توانایی لازم را برای تولید چدن با صرفه اقتصادی را نداشت و نهایتا منجر به تعطیلی شد .

وی دیگر دلیل تعطیلی این کارخانه را بازارهای جهانی اعلام کرد وافزود: همزمان با تولید این کارخانه قیمت جهانی چدن تغییر کرد و متاسفانه امکان رقابت از این کارخانه گرفته شد.

فرماندار اسد اباد با اشاره به تغییر خط تولید این کارخانه تصریح کرد: بعد از مدتی مدیران تصمیم گرفتند خط تولید کارخانه را تغییر دهند و نهایت تصمیم گرفته شد تولید این کارخانه به فرومنگنز تبدیل شود. 

بکایی خاطر نشان ساخت: بعد از تصمیم گیری مدیران و کارشناسان،اصلاح خط تولید صورت گرفت و آماده تولید فرومنگنز شد که تاکنون منابع مالی آن نیز تامین نشده است.

وی با اشاره به منابع مالی صرف شده برای راه اندازی و تکمیل این مجتمع گفت: برای راه اندازی و تکمیل مجتمع فولاد آهن اسد آباد تاکنون حدود 237 میلیارد تومان  سرمایه گذاری صرف شده است. 

بکایی در ادامه تصریح کرد: بخشی از منابع مالی، تسهیلات و تعهدات بانکی بوده و بیش از 200 میلیارد تومان آن نیز توسط شرکت صبا نور که وابسته به صندوق بازنشستگی صنعت فولاد است، تامین شده است.

وی با اشاره به بخشهای دیگراین مجتمع افزود: بخش دوم این مجتمع کارخانه کنستانتره سازی است که ظرفیت تولید 600 هزار تن کنستانتره را در سال دارد و در حال حاضر فعال است و چند کارخانه معدن سنگ آهن منطقه را تامین می کند.

فرماندار اسد آباد در پایان خاطر نشان ساخت: بخش سوم این مجتمع مکمل کارخانه کنستانتره است که مرحله بعدی فرآوری فولاد است که تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است وبرای تکمیل این پروژه نیاز به تامین اعتبار است تا به مرحله تولید و چرخه اقتصادی برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار