مدير نظارت بر مواد غذايي و محصولات آرایشی و بهداشتي دانشگاه از ورزشكاران خواست توصيه‎هاي تغذيه‎اي در ماه رمضان را جدي بگيرند.
کد خبر: ۲۴۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 16 June 2016
مدير نظارت بر مواد غذايي و محصولات آرایشی و بهداشتي دانشگاه از ورزشكاران خواست توصيه‎هاي تغذيه‎اي در ماه رمضان را جدي بگيرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد كاظم‎زاده با اشاره به دغدغه ورزشكاران در خصوص تغذيه در ماه مبارك رمضان گفت: توصیه می‎شود ورزشكاران،  تمرین و مسابقه‎هاي ورزشی را حداقل دو یا سه ساعت پس از افطار انجام دهند.

وی افزود: انجام تمرین و یا مسابقه در کمتر از زمان ياد شده باعث کاهش توان فیزیکی و ایجاد ناراحتی‎های گوارشی مختلف می‎شود.

كاظم‎زاده، کم‎آبی و تشنگی را از مشکلات ورزشکاران بيان كرد و گفت: ورزشکاران باید در فاصله افطار تا سحر از آب، آبمیوه و مایعات مناسب به میزان کافی استفاده کنند.

وي اظهار کرد: استفاده از میوه‎ها نیز می‎تواند تا حدودی آب مورد نیاز بدن را تأمین کند؛ به اين منظور توصیه می‌شود از انجام تمرین‎هاي ورزشی شدید در فاصله سحر تا افطار و بلافاصله پس از افطار پرهیز شود.

مدير نظارت بر مواد غذايي و محصولات آرایشی و بهداشتي دانشگاه به محدود کردن استفاده از نمک، غذاهای سرخ شده و شیرینی‌ها با شکر زیاد در تغذیه ورزشکاران اشاره كرد و افزود: ورزشكاران بايد از مصرف اين نوع مواد غذايي بشدت پرهيز کنند و از میوه‎های خشک‎شده، مغزها، دانه‎ها، خرما و کشمش استفاده شود.

وي با تأكيد بر مصرف چهار گروه اصلی نان، غلات، میوه و سبزی، گوشت و لبنیات در وعده‎هاي سحر، افطار و شام تصريح كرد: غذاهای پر پروتئین باعث از دست دادن آب بیشتری در هنگام روزه‎داری می‌شود و پروتئین‎ها باید به اندازه نیاز مصرف شوند.

دكتر كاظم‎زاده افزود: استفاده از نان‎های سبوس‌دار و کامل، برنج، عدس یا لوبیاپلو در وعده سحری در جلوگیری از کاهش گرسنگی و افت قند خون موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار